Hoppa till innehåll

Droger


Laserturk
 Dela

Rekommendera inlägg

1: Åh, vad cool du är som kan facepalma.

 

2: Men hursomhelst så kom det i alla fall klart och tydligt fram till mig som om du tyckte så. Du sa ju faktiskt att poliserna inte skulle behöva jaga dem om man tillät det.

 

3: Svårt att fatta om du ska ändra dig hela tiden.

1: Tack

 

2: Ja, dom skulle ju inte behöva göra det.

 

3: Har samma åsikt fortfarande.

 

 

Tycker inte man ska tillåta något bara för polisen ska slippa jaga dom.

Men om man tillät t.ex cannabis skulle ju inte polisen behöva jaga dom som röker det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men om man tillät t.ex cannabis skulle ju inte polisen behöva jaga dom som röker det.

 

...Nej, det skulle de ju inte behöva. Men vad fan spelar det för roll om du ändå inte tycker att man skall tillåta Cannabis så att polisen skall slippa jaga dom, och inte lägger fram det som argument?

 

Tycker inte man ska tillåta något bara för polisen ska slippa jaga dom.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. Ja, dock endast Cannabis.

2. Nej.

3. Endast Cannabis borde vara lagligt, alla andra droger bör vara olagliga.

4. Ja, lagarna känns ganska "outdated", i alla fall gällande vissa droger.

Detta.

 

Började dock läsa tråden, men insåg efter sida 5 att tråden var över 25 sidor, så sket i att läsa resten.

 

Hursomhelst så tror jag det största problemet med dagens politiker är att de inte förstår sig på starka och svaga droger. Vill inte påstå att detta gäller alla politiker, endast de som är så jävla konservativa av sig så dom inte ens vill läsa på hur de svaga drogerna påverkar folk och dess positiva effekt.

 

Hade staten fått för sig att ta itu med problemet, och kanske skapat ett monopol, liknande systemet, på just marijuana och hasch (cannabis) hade de även tjänat pengar. Samt att den svarta marknaden hade minskat drastiskt.

Frågar ni mig, ser jag inget negativt med detta. Det är bara att vissa politker får huvudet ur arslet och börjar samla fakta om vi vill få en förändring snarast, annars får vi vänta tills våran generation tar över och gubbarna och kärringarna får sätta sig och nöta bänken.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men så många finns det faktiskt inte som brukar Cannabis i Sverige. Om man skulle legalisera det skulle ju bara cannabisanvändningen öka. Även om det är en förhållandevis ofarlig drog är det inte bra om drogbruket ökar, varken när det gäller tobak, alkohol eller cannabis.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...