Hoppa till innehåll

Droger


Laserturk
 Dela

Rekommendera inlägg

Men som sagt: Min åsikt är att det är bra som det är. Jag tycker INTE att man ska få göra vad man vill med sin kropp då det förstör för andra.

Får jag fråga hur det stör omvärlden om man röker en joint?

 

 

 

Cannabis själv är inte farlig, det är mer chansen att man insatt sugen på tyngre droger som t.ex heroin. Skulle människor kunna ta ansvar skulle cannabis enkelt kunna bli lagligt.

Redigerat av FreakyStyley
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tror faktiskt att folk går över till heroin från cannabis ofta (om de nu gör det) för att båda är olagliga. Om man nu redan testat en olaglig drog är inte steget till nästa så långt och det är nog en viss sorts människor som väljer att vara olagliga från början. Om Cannabis däremot var lagligt tror jag faktiskt inte alls lika många av cannabisanvändarna (pocentuellt sätt) skulle börja med tyngre droger.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men... cannabis. Varför är det olagligt då det är ofarligare än cola?

Vill helst att någon förklarar snällt på svenska, inte länkar massa jobbiga komplicerade källor på engelska, tack <_<

Jag påstår inte att cola är farligare än cannabis. Men det finns 0 kända dödsfall direkt kopplade till cannabis. Det är ren svenska som jag hoppas du förstår. Varför det är olagligt kan jag inte förklara.

 

Jag tror faktiskt att folk går över till heroin från cannabis ofta (om de nu gör det) för att båda är olagliga. Om man nu redan testat en olaglig drog är inte steget till nästa så långt och det är nog en viss sorts människor som väljer att vara olagliga från början. Om Cannabis däremot var lagligt tror jag faktiskt inte alls lika många av cannabisanvändarna (pocentuellt sätt) skulle börja med tyngre droger.
Jag är också inne på det spåret. Om en lärare/förälder säger att alla droger är farliga och man provar på cannabis och märker att det inte är så farligt så tar man ju inte det de säger på allvar längre. Om man har kontakt med langare som erbjuder tyngre droger kan man komma att tacka ja till dem förr eller senare.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Rökning skadar lungorna oavsett vad man vad röker. Har inget att göra med cannabis.

Och varför skall man då tillåta ytterligare något som uppenbarligen är skadligt för dig, när vi redan har två skadliga saker som är lagliga?

 

Inte fan behöver vi en tredje.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Får jag fråga hur det stör omvärlden om man röker en joint?

Cannabis själv är inte farlig, det är mer chansen att man insatt sugen på tyngre droger som t.ex heroin. Skulle människor kunna ta ansvar skulle cannabis enkelt kunna bli lagligt.

För att det är dåligt för miljön och polisen måste fånga fast massa jävlar som röker istället för andra grejer.

Det är olagligt med ett syfte (behöve rinte vara för att det är farligt) och när dte är olagligt FÅR OCH SKA man inte använda det.

 

 

 

Och varför skall man då tillåta ytterligare något som uppenbarligen är skadligt för dig, när vi redan har två skadliga saker som är lagliga?

 

Inte fan behöver vi en tredje.

Håller med där. Vi ska inte tillåta någonting bara för att man får åka bil/hoppa fallskärm/ äta kladdkaka.

Bäst vore ju att förbjuda alkohol och tobak eftersom vi har svårt att hantera det rätt men som sagt kan det vara svårt, många är ju redan i denna vana.

Helst borde tobak förbjudas, det är ju aldrig bra, men även om jag kan vara för alkohol i vissa sammanhang så blir ju många fulla, osv. Mina föräldrar brukar till exempel dricka vin till maten vilket är ett fint intresse, och de dricker ju sig inte fulla och så, det är ju helt okej för vuxna i små mängder.

Men självklart så borde det också förbjudas med allt skit som händer.

Men dte är som sagt svårt, dels för att det är svårt att förbjuda "in the first place" och dels för att folk kommer langa alkohol och tobak hela tin.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För att det är dåligt för miljön och polisen måste fånga fast massa jävlar som röker istället för andra grejer.

Det är olagligt med ett syfte (behöve rinte vara för att det är farligt) och när dte är olagligt FÅR OCH SKA man inte använda det.

Det är ju för det är olagligt, om det var lagligt skulle dom ju inte behöva det.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...