Hoppa till innehåll

Jag Vill Ha En Hund!


ponberg
 Dela

Rekommendera inlägg

jag vill så gärna ha en hund men får inte för mina föräldrar för att dom tror att det inte går eftersom dom jobbar och jag går i skola. hjälp mig!!! pengarna är inte det största problemet (om den inte ska gå på hunddagis) det är hur vi ska ta hand om den. några tips hur det ska funka?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du går ju förmodligen i skola 6-8 per dag, och ett vanligt jobb är 8-9h, så enda lösningen är nog hunddagis om du inte har ruskigt när till skolan så du kan springa hem på raster o rasta hunden. Visst kan hunden klara sig ensam men tänk dig själv att vara ensam så pass mycket varje dag

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är ett stort ansvar att ha hund, man måste gå ut minst ~3 gånger per dag (4 om man inte kan släppa ut hunden i sin trädgård, om man bor i lägenhet eller liknande.). Och om du ska ta hand om den så tror jag att det är bäst att vänta ett par år tills du lärt dig ta mer ansvar. En hund är inte bara något man kan klappa och ha kul med, den måste må bra också.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fick hund när jag var 11-12, och det var inget större problem. Mina föräldrar arbetade då båda heltid och jag och mina syskon gick i skola. Först och främst skaffade vi ju hunden i tid med Sommarlovet, så hon kunde bli rumsren och vänja sig vid allting. Att hon sedan var hemma under dagarna var inget större problem (Bortsett från att hon hade en lite udda vana av att tugga på sladdar som valp xD), vi såg till att gå ut med henne innan[/i] vi gick hemifrån, och förste man hem gick sedan direkt ut med henne. Oftast blev det ju att jag kom hem från skolan, slängde väskan på golvet och tog med hunden ut.

 

Ett "Stort ansvar" som alla "icke-hundägare" snackar om är det inte - Men en hund är ett ansvar, och är man mogen nog att ta ett sådant ansvar så är en hund ett jättefint husdjur, som ger tillbaka mycket mer än den kräver :)

I skrivandet stund sitter ironiskt nog hunden min bredvid mig och gäspar för fullt, vilket är hennes sätt att säga att hon vill gå ut (Fråga inte varför hon gäspar och inte gnyr eller skäller som alla andra hundar xD) - Så får ta en promenad med henne =) Hoppas det hjälpte nåt iaf

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...