Hoppa till innehåll

Filmer Du Gråtit Av!?!?


ralle97
 Dela

Rekommendera inlägg

Första filmen heter "Pokémon: The First Movie", eller på svenska "Pokémon - Filmen". "Mewtwo slår tillbaka" är filmen i "Pokemon - Filmen", inte att förväxla med Mewtows återkomst (vilket jag gjorde) som är en långfilm utanför den "riktiga långfilmsserien" och gjordes efter pokémon tre (tror jag, spelar inte så stor roll), den med Entei och spinner vidare på det som hände i Pokemon - Filmen.

 

Om den (Mewtows återkomst) ska ses som något som ligger emellan 3an och 4an eller om den ska ses som pokémon 1,5 är upp till var och en då de inte följer en så strikt kronologi (även om det finns en med avseende på vilken generation de är inne i).

 

Jag har både pokémon - filmen och Mewtwo slår tillbaka på VHS (ohyea) så jag vet skillnaden. (EDIT: tydligen inte, tack Joslol)

 

Nu kanske inte filmtitlarna är EXAKT som de ska vara men så här är de:

 

1. Pokemon - Filmen (Mew & mewtwo)

(1,5. Mewtwos återkomst ("hjältarna" hittar Mewtwo på ett otillgängligt berg))

2. Pokemon 2000 - Ensam är stark (Zapdos, Articuno, Moltres förstör världen men lugia återställer allt)

3. Pokemon 3 - [undertitel] (Entei och Uknowns fuckar upp en bit av världen)

4. Pokemon 4 - [undertitel] (Ash stöter på Celebi i Ilex forest

 

sen finns det typ 6 pokemonfilmer till som jag inte orkar ha koll på för de är över generation 2. Nej jag har inte använt wikipedia. Kan vi återgå till ämnet nu? Om någon tycker detta är jävligt viktigt så kolla upp på wikipedia.

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • Svar 93
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

  • 3 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...