Hoppa till innehåll

Mobbning


Proccito
 Dela

Rekommendera inlägg

Alla snackar om mobbaren och offret; alla som observerar utan att ingripa då? Det är för fan lika illa. Någonting som skulle kunna förhindra mobbning i stor utsträckning vore om folk hade stake nog att säga ifrån när någon blir illa behandlad, ser jag att det sker någonting sådant lackar jag direkt. Mobbning är inte acceptabelt någonstans och allas ansvar att se till att det stoppas.

Att du inte gjorde det Nationella Provet i Svenska i år då :/

 

Det var en tjej som ingrep i mobbning, men fick skiten själv.

 

Visst, det kanske kan vara den mildaste utvägen, men man får ju också se på det om det är en grupp som mobbar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 41
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Att du inte gjorde det Nationella Provet i Svenska i år då :/

 

Det var en tjej som ingrep i mobbning, men fick skiten själv.

 

Visst, det kanske kan vara den mildaste utvägen, men man får ju också se på det om det är en grupp som mobbar.

Det var modigt och rätt av henne att stå upp mot mobbarna. Om hon däremot blev misshandlad själv till den grad att hon blev förlamad ser jag ärligt talat ingen anledning till varför man inte skulle spärra in förövarna. Jävla sociopater.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag fick ungefär 20 stycken mot mig när jag vart mobbad men flyttade senare till Mora istället. Men ungefär mer än hälften fick spö så dem skrek arsle av sig och verkligen fattade att jag inte är en jävla mes som inte vågar slåss.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det var modigt och rätt av henne att stå upp mot mobbarna. Om hon däremot blev misshandlad själv till den grad att hon blev förlamad ser jag ärligt talat ingen anledning till varför man inte skulle spärra in förövarna. Jävla sociopater.

Det enda man kan göra för att få dom att sluta är ju att dom får smaka på sin egna medicin.

Funkar inte det så är dom psykiskt störda arslen, rent ut sagt :/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tror att det är föräldrarna det är fel på därför att det är ju dem som uppfostrar barnet, och det måste blivit något knäppt om dem håller på och är elaka. För att få mobbning att sluta ska man prata med föräldrarna och sedan med barnen och försöka försäkra dem att det de gjort är fel. Enkäter, vuxna som hjälper, föräldramöten och kompisprat ska nog hjälpa lite...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hade ändå vart rätt åt honom.. Killen hade tankar om att begå självmord. Ett bevis på att mobbning kan skada än mer än fysiskt våld. Sen var han själv mot flera personer ställd mot väggen. Att försvara sig ska vara en mänsklig rättighet. Han väja bort situationen och gick därifrån.

För det skulle ju vara logiskt, är du mobbad ska du döda killen som mobbar dig. :rolleyes:

Om vi nu drar slutsatsen att nacken skulle vara riktigt trasig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För det skulle ju vara logiskt, är du mobbad ska du döda killen som mobbar dig. :rolleyes:

Om vi nu drar slutsatsen att nacken skulle vara riktigt trasig.

Ja men han försvarade sig och frustrationen bröt ut tillslut, det är en mänsklig rättighet att försvara sig särskilt med tanke på hur länge han har blivit mobbad. Skyll på skolledningen och föräldrarna, till och med mamman tyckte att han förtjänade det. Det är ju f*n hon som uppfostrar ungen.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är ganska svårt att förhindra mobbing, det är alltid en stackare som är annorlunda och blir mobbad av de övriga. Jag vet faktiskt inte vad man ska göra.

Håller med dig. Jag tror inte mobbning någonsin kommer få ett slut. Det beror på att människan är ett flock djur (från början iaf) och idag om inte annat av väldigt social natur. Det betyder att om man är i en skolklass, arbetsplats eller på något annat sätt i en grupp en längre stund så börjar grupperingar ske ganska snabbt. Vi söker oss till en grupp som skulle passa, men för att det ska funka måste det finnas fler med samma intresse, eller personlighet, eller klädstil eller vad det nu är som avgör i det fallet. När någon inte passar in i gruppen och blir utstött så blir gruppen tajtare, för man vet vad som inte är "ok". Det är evolutionen tror jag som spelar med till stor del, de som är starkast, snyggaste och trevligast är populäraste. Det betyder dock inte att man aldrig ska försöka motarbeta mobbning, men att få ett definitivt slut på det är nog tyvärr omöjligt inom vår livstid.

 

Soad_token

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...