Hoppa till innehåll

Ny Mus


Fjeddo

Rekommendera inlägg

Tjena!

 

Är på jakt efter en ny datormus, och undrar om Qpad 5k är ett bra alternativ? Kom gärna med egna tips, men helst ingen Razer-mus eller MX518.

 

EDIT: Ska användas till cs och lite andra spel.

Redigerat av ReMemberMe
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 25
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Skrivet (redigerat)
Är det ett bättre val än till exempel 5k, EDGE 3200 eller andra liknande? Har en EDGE Tactical Gaming Mousepad (hård) hemma, kan jag räkna med att alla spelmöss fungerar på den?

 

EDIT: Jag kör med låg sens men hög upplösning på musen (DIP / CPI) om det skulle spela roll.

Redigerat av ReMemberMe
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Själv använder jag Logitech G9x, som 2 andra av mina kompisar använder.

Väldigt skön imo, DPI ändring på musen. Även profiländringar.

Går att lägga i vikter i (4st). Följer med 4Ggram och 7Gram om jag minns rätt.

Sidoknappar finns med.

 

En del tycker inte musen är så skön så testa den i affär om du har möjlighet till det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tjena!

 

Är på jakt efter en ny datormus, och undrar om Qpad 5k är ett bra alternativ? Kom gärna med egna tips, men helst ingen Razer-mus eller MX518.

 

EDIT: Ska användas till cs och lite andra spel.

Har du rätt hand är den musen rätt ergonomiskt. Alla som provat den tycker att dem är jätte bekväma och responsen är bra. Jag tycker du ska köra på den.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har du rätt hand är den musen rätt ergonomiskt. Alla som provat den tycker att dem är jätte bekväma och responsen är bra. Jag tycker du ska köra på den.

Mm, tyckte den var sjukt skön när jag testade den här i stan. Och efter att ha läst Sweclockers recensioner så blir det nog den.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

MX518 har 1800 dpi. Älskar hur så många bara tror att högre dpi = bättre mus. Precis samma sak där som med fps, du märker ingenting över ett visst nummer. Vet inte riktigt hur högt detta nummret är när det gäller dpi men tror du själv att du någonsin kommer göra en acceleration på > 15 G? Om du ens vet hur mycket det är (vilket 99% av alla dpikåta razerfanboys inte vet).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...