Hoppa till innehåll

Hur Bra Nättagg Ska Jag Ha?


HausboY
 Dela

Rekommendera inlägg

Eller så köper han ett nytt nätagg, det finns ingen annan anledning mer än att man behöver ett bättre nätagg om man känner just till detta problem.

Kortet har ju inte ens extern strömförsörjning alltså drar kortet som högst 75W, tror du själv att 400W inte räcker till det? Dessutom så startar datorn om ifall strömmen inte räcker till, det är tydligen bara hans skärm som blir svart i detta läget. Redigerat av Collez
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kortet har ju inte ens extern strömförsörjning alltså drar kortet som högst 75W, tror du själv att 400W inte räcker till det? Dessutom så startar datorn om ifall strömmen inte räcker till, det är tydligen bara hans skärm som blir svart i detta läget.

Nja fel av mig som går lite för aggressivt igenom allt(läser inte tidigare medelanden) men det är ju självklart att 400w ska tåla en graffe som bara tar 75w/load. Enda lösningen här är ju bara att köpa ett nytt graffe. En 5550 som ligger runt 400-700kr räcker om man inte ska köra stora spel, ett 5770/6850 hade aldrig varit fel heller men då måste man ha ett nätagg på 500w, helst ett 550-600w, aldrig fel o ha mer än vad man behöver ;)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nja fel av mig som går lite för aggressivt igenom allt(läser inte tidigare medelanden) men det är ju självklart att 400w ska tåla en graffe som bara tar 75w/load. Enda lösningen här är ju bara att köpa ett nytt graffe. En 5550 som ligger runt 400-700kr räcker om man inte ska köra stora spel, ett 5770/6850 hade aldrig varit fel heller men då måste man ha ett nätagg på 500w, helst ett 550-600w, aldrig fel o ha mer än vad man behöver ;)

lol HD 5770 minst 500w? Folk har loadat HD 5770 med FPS och Ace agg's på 300w. Även HD 6850 är inte så strömkrävande som du tror.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har tänkt på att skaffa nytt nätaggregat eftersom mitt nuvarande klarar inte av mitt grafikkort ( ati radeon hd 2600 xt 512mb ) mitt nätaggregat ligger på 400W, de måste va för lite eftersom min skärm slocknar när jag lirar tyngre lyr.

Alltså är frågan hur mkt jag ska höja den?

 

Tacksam för svar!

 

Alltså det beror ju på, när skärmen slocknar beror det på skärmen eller på grafikkortet? För 400W är ganska mkt... tror det mesta jag sett ligger runt 600W det kan du ju prova, sen finns det alltid lite inställningar i BIOS som har med strömspar att göra. Om du har tex ASUS moderkort, så kan du även se hur mkt burken drar i deras utility som följer med moderkortet...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...