Hoppa till innehåll

Jag Behöver Hjälp


WishCookie

Rekommendera inlägg

Här kommer jag med mina problem som nu blivit värre. Jag är ledsen om jag sprider dålig stämning just nu men jag måste få prata ut och detta är det ända stället där jag kan göra det. Blame me for everything please :<

 

Nu är det såhär att jag har skrivit mycket om depression osv men snälla någon detta blir bara värre. Jag får bara raseriutbrott på alla personer runt omkring mig. Jag avskyr när jag hör alla röster och låter så glada och lyckliga det leder mig vansinne medan jag svär inom mig själv. När jag bara hör min syster sjunga eller så då tänker jag bara ''håll käften din ****'' osv. Jag får utbrott på mig själv. Jag börjar känna mig små ensam och jag känner mig otroligt ledsen även om jag kan bli hur glad som helst. Jag kan ha vunnit 1.000.000 kronor men ändå vara ledsen samtidigt. Jag avskyr också att jag inte kan berätta för mina föräldrar om mina självmordstankar och om döden.

 

Ibland försöker jag skada mig själv t.ex slår mig själv hårt i pannbenet tills jag känner mig yr eller får en känsla av blod och ibland biter jag mig själv eller så smashar jag huvudet mot knät, vad som helst bara jag skadar mig så mår jag bättre men samtidigt inte. Jag gråter inte ofta eftersom att jag bara gråter inom mig. Men ibland kan det hända att jag börjar små gråta över inget. Det ända jag kan tänka på är självmord och döden. Det ända jag säger till mina föräldrar är att jag känner mig ledsen och arg ibland och då tror dom bara att det kan försvinna bara sådär utan hjälp eller tröst.

 

Det plågar mig att se när mina klasskamrater leker att dom ''tar'' självmord och dom får mig att tänka '' Kanske dom har något snöre här i skolan så jag kan hänga mig i hallen'' Jag vet inte vad jag ska göra. Jag orkar bara inte mer! Jag har gått ner i vikt under den senaste tiden och jag bara lider och lider. Samtidigt är jag rädd för döden och jag vet inte vad jag ska göra. Jag vill bara inte sluta älta min ilska och självmordstankar. Ilska och självmordstankar är det jag lever på och den ända som gör mig lycklig på ett dåligt sätt. :<

Redigerat av WishCookie
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 33
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Prata med dina föräldrar, förr eller senare kommer de att märka att du inte mår bra. Annars kan du väll prata med skolsyster eller så om det känns lättare. Du skulle nog behöva prata ut.

Det går bara inte. Jag vill bara leva på döden och självmordstankat men samtidigt inte. :<
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det blir bara värre om man låter det påverka en så mycket, så varför låter du det hända?

Istället för att bli arg på att folk är glada omkring dig kanske du kan hänga med i diskussionen eller vad de nu håller på med.

 

Finns det ens någon anledning till att du mår så dåligt eller känner du på något sätt att det är "häftigt" att du mår som du gör (ja, en del blir sådana)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det blir bara värre om man låter det påverka en så mycket, så varför låter du det hända?

Istället för att bli arg på att folk är glada omkring dig kanske du kan hänga med i diskussionen eller vad de nu håller på med.

 

Finns det ens någon anledning till att du mår så dåligt eller känner du på något sätt att det är "häftigt" att du mår som du gör (ja, en del blir sådana)

Jag mår dåligt pga flera års allvarlig familjeproblem med min syster och pappa och jag vill bara inte mer, jag orkar inte leva mer. Jag känner mig bara så ledsen och jag vill bara ta mitt liv. Det är så svårt att berätta och förklara för andra hur jag känner mig. Jag tänker bara suicid hela tiden.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Berätta för dina föräldrar/nån annan att du har självmordstankar nästan hela tiden. Jag lovar, de kommer ta det bra mycket seriösare än "då tror dom bara att det kan försvinna bara sådär utan hjälp eller tröst".

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du har självmordstankar och skadar dig själv? Jag hoppas du är medveten om att du inte är frisk och det är dags att du söker hjälp innan det går helt käpprätt åt helvete. Informera dina föräldrar så kommer dem med största möjlighet att hjälpa dig. Annars får du kontakta BRIS eller ta upp det med en skolkurator och fråga vad du bör göra osv.

 

När det kommer till sådana här problem är det bättre att du vänder dig till professionell hjälp än ungdomar på ett internetforum, det är ingen här på forumet som har tillräckligt med erfarenhet för att vara till hjälp.

Redigerat av Raptomex
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du har självmordstankar och skadar dig själv? Jag hoppas du är medveten om att du inte är frisk och det är dags att du söker hjälp innan det går helt käpprätt åt helvete. Informera dina föräldrar så kommer dem med största möjlighet att hjälpa dig. Annars får du kontakta BRIS eller ta upp det med en skolkurator och fråga vad du bör göra osv.

 

När det kommer till sådana här problem är det bättre att du vänder dig till professionell hjälp än ungdomar på ett internetforum, det är ingen här på forumet som har tillräckligt med erfarenhet för att vara till hjälp.

 

Tydligen säger alla att jag är frisk, men visst jag ska försöka kolla med BRIS,

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...