Hoppa till innehåll

Jag Behöver Hjälp


WishCookie

Rekommendera inlägg

Låter inget vidare det här. Men du har i alla fall fått många bra tips här. Jag förstår en del hur du mår. Kände samma sak när jag gick i skolan. Mådde dåligt varje söndag kväll på grund av att det var skola nästa dag.

 

Men jag hoppas det löser sig snart.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 33
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Skrivet (redigerat)

(((Oftast så har man föräldrar som har spenderat en stor del av sitt liv med att uppfostra en och har "investerat" massor med kärlek, tid och pengar i en. Dessutom har skolgången kostat massor med skattepengar för resten av samhället.

 

Då är det själviskt att bara skita i att betala tillbaka något av det och begå självmord.)))

 

Men som sagt tycker jag du ska sluta gräva ner dig i dina egna känslor och göra något åt att du mår dåligt istället!

 

Skaffa en mål och en vilja och jobba sen för det! Det finns massor med saker du kan göra istället för att gräva ner dig i känslor!

 

(Jag själv drömmer om att bli läkare och hjälpa folk i fattiga länder. Det får mitt liv att kännas nödvändigt!)

Som Whore sa valde jag inte att bli föd och om det händer något med deras barn är det inte barnets fel om h*n vill ta sitt liv. Det är även föräldrarnas val att spendera en stor del av sitt liv med att uppfostra och har investerat en massa pengar, tid osv.

 

Jag kan definitivt inte hitta någon orsak till att det är själviskt. Mina vänner och familj vet ja men ingen bryr sig ändå.

Redigerat av WishCookie
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mina vänner och familj vet ja men ingen bryr sig ändå.

Det där är nog det första du måste tänka om om. Jag kan lova dig att din familj och dina vänner skulle bli förkrossade om du dog. Dina föräldrar kanske inte tar så väl hand om dig men om de får veta att du vill ta livet av dig kommer de inse allvaret och skärpa till sig, men för att det ska hända måste du skärpa till dig först.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det där är nog det första du måste tänka om om. Jag kan lova dig att din familj och dina vänner skulle bli förkrossade om du dog. Dina föräldrar kanske inte tar så väl hand om dig men om de får veta att du vill ta livet av dig kommer de inse allvaret och skärpa till sig, men för att det ska hända måste du skärpa till dig först.

Berättade för mamma och mina kompisar, men inget.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okej då kan du få en till anledning.

 

Det finns miljoner barn i världen som svälter och som inte får gå i skolan. De spenderar kanske dagarna med att rota i soptunnor, jobba i fabriker, rensa ogräs på åkrar eller hacka sten. De skulle göra vad som helst för att byta plats med dig.

 

Du har blivit uppvuxen och fått gratis mat och skolgång i 14 år. Om du kastar bort ditt liv kastar du också bort allt det du fått. Du är snart vuxen och då kan du om du vill hjälpa några av de här barnen som inte får vad du får. Men nej det vill du inte göra, du vill dö istället.

 

Tänk så mycket du har möjlighet att göra och så mycket glädje du har möjlighet att sprida till andra om du fortsätter leva.

 

Om du dör gör du det du själv vill= själviskt

ingen annan vill att du ska göra det eller mår bättre av det

 

om du lever kan du göra vad andra behöver och vill= osjälviskt

Många andra kan må bättre av det

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...