Hoppa till innehåll

Halsbloss Får Mig Att Bli Svimfärdig

BrokenHands

Rekommendera inlägg

Ja, allt kommer bli bra sen när du är van och beroende, då kommer du inte svimma, allt kommer bli bra...

...ellerrrr???

Nä, men ärligt så är det inte coolt att döda sig själv, tycker jag. Så jag rekommenderar att du slutar.

Bara för att man röker betyder inte att man kommer dö. Var ingen moralkärring, snälla.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 31
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Ärligt talat, vad är ditt problem?

Ingenfara, Whore. Han är bara lite arg på mig för att... venne riktigt, men han gillar inte mig bara :)

Bara för att man röker betyder inte att man kommer dö. Var ingen moralkärring, snälla.

Jo, för det är jag. Och stolt över det.

Det är väl ingen som inte är medveten om hälsoriskerna, varför inte låta den som vill få röka?

Personlig frihet och rätt till sitt eget liv och kropp, ett ganska lockande koncept tycker jag. :)

Ja, underbart att förstöra sin kropp, tralalala :D

Samtidigt förstör man för miljön och för stackars fattiga personer i Afrika som tvingats/blivit lurade till att odla detta gift.

ONT: Jaa, det kommer nog bli bäst om du slutar med det, så blir du varken beroende eller svimfärdig och alla blir lyckliga :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ingenfara, Whore. Han är bara lite arg på mig för att... venne riktigt, men han gillar inte mig bara :)

Jo, för det är jag. Och stolt över det.

Ja, underbart att förstöra sin kropp, tralalala :D

Samtidigt förstör man för miljön och för stackars fattiga personer i Afrika som tvingats/blivit lurade till att odla detta gift.

ONT: Jaa, det kommer nog bli bäst om du slutar med det, så blir du varken beroende eller svimfärdig och alla blir lyckliga :D

Skitsamma om man förstör sin kropp, ska man inte ha rätten till sitt eget liv med egna val?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skitsamma om man förstör sin kropp, ska man inte ha rätten till sitt eget liv med egna val?

Klart, men man rekommenderas inte, jag till exempel rekommenderar inte till BrokenHands att hon ska röka, men det är upp till henne.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Klart, men man rekommenderas inte, jag till exempel rekommenderar inte till BrokenHands att hon ska röka, men det är upp till henne.

Som jag sa, det finns väl ingen som inte är medveten om riskerna, och heller ingen som skulle rekommendera någon annan att börja röka. Röker man för att det är coolt och ens kompisar gör det är man en ryggradslös tönt.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som jag sa, det finns väl ingen som inte är medveten om riskerna, och heller ingen som skulle rekommendera någon annan att börja röka. Röker man för att det är coolt och ens kompisar gör det är man en ryggradslös tönt.

Det Layton gör är ju inte att föreläsa om riskerna, snarare att få folk att öppna ögonen för dem. För även om man vet om riskerna är det många som inte tänker på hur löjligt det egentligen är att utsätta sig för dem självmant.

Det är för få som berättar hur fjantigt och inte alls coolt det är att börja röka. Som Layton uttryckte det:

"Ja, underbart att förstöra sin kropp, tralalala :D ".

För finns det någon anledning att börja röka förutom att man tycker det är coolt eller på grund av grupptryck? Nä?

Så det är viktigt att påpeka att folk faktiskt är "ryggradslösa töntar" ganska ofta, även om man kan göra det lite mildare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ungefär samma anledningar till varför folk börjar dricka alkohol, som likt tobak och rökning är en annan meningslös om än social och kulturell grej. Det finns många saker folk utsätter sig för frivilligt i tron om att de är coola för att istället uppnå motsatt effekt, men det får stå för dem och jag tänker inte hindra det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu gör ju cigaretter också så mycket mer än att bara skada personen, även om det är en viktig grej så lägger ju staten ned massa pengar på det som kan gå till annat. Plus att cigaretter smutsar ner miljön (iförsig gör allt det, men cigaretter är bara såååå onödiga.) och att stackars fattiga bönder i afrika odlat det här mot deras vilja!

Inte röka :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Layton: Ingen gillar dig! //Lolkfezt

Förresten, varför har bland annat du anmält (på fuska.se) för folk kallar dig moralkärring när du nu säger att du är stolt över det?

____

Att staten tjänar pengar är bra. Men rökning är inget bra, men det är inte chipsen och läsken jag dricker nu heller.

(Röker inte)

Redigerat av jacob_96
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
  • Skapa ny...