Hoppa till innehåll

§3.7


 Dela

Rekommendera inlägg

Bara läs vad både Guggo och Ryssfemma skrev, tänk sedan efter.

Är den verkligen på tok för hård?

 

Jag ser faktiskt inget fel med att regeln är som den är, tänker man bara efter lite innan man skriver något så uppstår det inte några större problem.

Att man skriver "tankade" och får en varning är sjukt löjligt imo.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 32
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Jag förstår visst den. Man får inte länka och prata om iso:s mm.

 

Regeln är fortfarande på tok för hård samt otydlig.

Använd sunt förnuft, och det är för övrigt tillåtet att prata om iso:s, inget olagligt med iso.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Använd sunt förnuft, och det är för övrigt tillåtet att prata om iso:s, inget olagligt med iso.

Säger h*n som är kinkigast med §3.7... Med iso:s menade jag olagliga iso:s dvs kopior av spel som Gta IV mm.

 

Regeln är fortfarande otydlig samt otroligt löjlig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är det bara jag, eller är den här lite väl hård?

 

När jag tankade spelen så var det 569 spel

Lagt till några själv

Att jag nämde att jag hade laddat ner dessa Ds spel fick jag en varning för, det var till och med en kille som hade frågat om varför en fil hette "569 Ds games" men det var något fler filer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag håller med om att den behöver skrivas om. "sajter där upphovsrättsskyddat material finns tillgängligt" innefattar större delen av internet. Om man ska vara petig så finns det inget upphovsrättsskyddat material på piratebay, utan de har bara länkar till det. Precis som google. Rapidshare och liknande sidor har däremot upphovsrättsskyddat material på sina servrar. På det sätter tillåter regeln att man hänvisar till piratebay lika mycket som att man hänvisar till google.

 

"Allt prat om piratkopiering är strängt förbjudet" innefattar också att tråden i debatt som är i full gång (not) borde vara låst.

 

Regeln behöver skrivas om. Alla har inte det dära sunda förnuftet som ni tycker man ska använda. Det är viktigt att regler är så lite öppna för subjektiv tolkning som möjligt.

 

För övrigt ser jag inte anledningen till att regeln finns från första början.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Finns ju en hel del personer som tar saker bokstavligen (folk med asperger har en tendens att göra det, jag gör det också. Men har tourettes och inte asperger).

 

Så när jag läste regeln (måste missat det (skriver för att inte få varning)) så tänkte jag ju direkt att jag inte fick skriva om google. Eftersom att det står så i REN text.

Så man får väll tänka lite på att folk tar saker BOKSTAVLIGT.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag håller med om att den behöver skrivas om. "sajter där upphovsrättsskyddat material finns tillgängligt" innefattar större delen av internet. Om man ska vara petig så finns det inget upphovsrättsskyddat material på piratebay, utan de har bara länkar till det. Precis som google. Rapidshare och liknande sidor har däremot upphovsrättsskyddat material på sina servrar. På det sätter tillåter regeln att man hänvisar till piratebay lika mycket som att man hänvisar till google.

 

Nej. Google och Piratebay är inte samma sak. Tekniskt sätt fungerar de helt olika, och de är även helt olika på ett funktionellt och servicemässigt plan. Gå in på länken nedan och läs "Why the pirate bay isn't like google".

 

http://www.futureofcopyright.com/knowledge-database.html

 

 

 

"Allt prat om piratkopiering är strängt förbjudet" innefattar också att tråden i debatt som är i full gång (not) borde vara låst.

 

Regeln innefattar endast prat om teknikaliteterna kring piratkopiering. Dvs, hur man gör, var man kan hitta program, torrents osv. Detta har sagts flera gånger i tråden. Hur kan man fortfarande inte förstå det här?

 

(Och om man har förstått det, varför fortsätter man älta det?)

 

 

 

Regeln behöver skrivas om. Alla har inte det dära sunda förnuftet som ni tycker man ska använda. Det är viktigt att regler är så lite öppna för subjektiv tolkning som möjligt.

 

Om man nu inte klarar av att tänka ut hur den här regeln är menad att fungera så kan man gott få en varning. Då kanske man lär sig något och får lite sunt förnuft på köpet.

 

För övrigt ser jag inte anledningen till att regeln finns från första början.

Piratkopiering och olaglig fildelning är olagligt (duh), och Admin vill väl inte ha sådant på sitt forum.

 

Edit: Men visst, skriv om regeln för all del. Egentligen spelar det ingen roll då det knappast kommer leda till en förändring på forumet. Särskilt inte eftersom folk påstår sig förstå hur regeln är tänkt att fungera, men bara verkar ha något emot hur den är formulerad.

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Regeln innefattar endast prat om teknikaliteterna kring piratkopiering. Dvs, hur man gör, var man kan hitta program, torrents osv. Detta har sagts flera gånger i tråden. Hur kan man fortfarande inte förstå det här?

 

(Och om man har förstått det, varför fortsätter man älta det?)

Det är ju det som är poängen med tråden, regeln är otydlig.

 

Piratkopiering och olaglig fildelning är olagligt (duh), och Admin vill väl inte ha sådant på sitt forum.
Det är däremot lagligt att prata om det. Finns trådar om att trimma mopeder som borde låsas med den logiken. Det är ju inte så att polisen kommer hem till admin bara för att någon pratar om piratkopiering.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är ju det som är poängen med tråden, regeln är otydlig.

Det är däremot lagligt att prata om det. Finns trådar om att trimma mopeder som borde låsas med den logiken. Det är ju inte så att polisen kommer hem till admin bara för att någon pratar om piratkopiering.

Man får ju prata om det. Det är ju fritt fram att diskutera Pirate Bay, till exempel. Du får bara inte hjälpa, be om hjälp och/eller uppana någon att piratkopiera eller fildela.

 

Det här har förklarats alldeles för många gånger.

 

 

Precis som du får prata om trimming av mopeder, men du får inte uppmana någon att trimma (faller under 3.8).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Dela

×
  • Skapa ny...