Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

Vad skulle du gjort med pengarna?

Jag skulle ha investerat i aktier, köpa sparobligationer osv. Sedan när pengarna hade vuxit skulle jag starta ett växelföretag och slippa skatt genom att placera pengarna i riskkapitalföretag i Luxemburg, Monaco eller dyl.

• Svar 76
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Skrivet

... Sparat pengarna så att jag kan flytta hemifrån innan jag är 25? och rest!

Rest skulle jag nog gjort när jag blev pensionär, typ jorden runt osv, fast man vet aldrig hur länge man lever. :)

Skrivet

Rest skulle jag nog gjort när jag blev pensionär, typ jorden runt osv, fast man vet aldrig hur länge man lever. :)

Bästa upplevelsekicken sägs det att man får vid yngre åldrar.
Skrivet

Finns inte så mycket att motivera.

Man lever bara en gång, ser ingen anledning till att spara cash eller köpa aktier som man inte kan göra något med.

Pengarna växer så du kan göra ännu mer grejer? Ser inget negativt i att investera.

Skrivet

Pengarna växer så du kan göra ännu mer grejer? Ser inget negativt i att investera.

Du kan jättegärna spara och investera några grymma rimms till din rulator när du blir äldre. Aktier växer inte under natten. Antingen kan du spara och inte ha något att spendera förens du blir gammal eller så kör man på när man är ung och har tiden av sitt liv. Jag skulle spenderat sålänge jag har intresse för något utan att tveka.
Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
  • Skapa ny...