Ratchet Skrivet 18 Maj 2004 Rapport Dela Skrivet 18 Maj 2004 Har högstadiet det bättre än vad låg och mellanstadiet har det i eran skola? I min skola har de det. För utom att de får köpa godis på rasterna så har de en dvd spelare och ett specielt rum med tv och tvspel ( tror jag ) ifall de inte vill gå på rast! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chihuahua Skrivet 18 Maj 2004 Rapport Dela Skrivet 18 Maj 2004 Tja, på min skola behandlas alla klasser lika barnsligt i vissa avseenden... t.o.m i 9:an vill inte lärarna låta oss bestämma själva hur vi ska sitta när vi byter platser, utan det blir antingen kille-tjej eller det jag avskyr ännu mer; slumpen. Dvs man blandar alla namn och placerar ut så som det blir. Men sen har man ju vissa förmåner... högstadiet får ha tuggummi (men inget annat!) på raster, samt vi får va inne varje rast. Men skolan är så fattig, så vi har ingen TV alls att glo på på rasterna. Vi har inget alls att göra egentligen, bara ett par soffor och några stolar och tråkiga sällskapsspel. Så högstadiet på min skola har blivit kortspelandets mästare (typ...). Nästan alla spelar kort VARJE rast, det skiftar mellan tre olika kortspel, eller så spelar man Fia med knuff eller snackar. Jättekul. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Soffan Skrivet 18 Maj 2004 Rapport Dela Skrivet 18 Maj 2004 Tja, på min skola behandlas alla klasser lika barnsligt i vissa avseenden... t.o.m i 9:an vill inte lärarna låta oss bestämma själva hur vi ska sitta när vi byter platser, utan det blir antingen kille-tjej eller det jag avskyr ännu mer; slumpen. Dvs man blandar alla namn och placerar ut så som det blir. Men sen har man ju vissa förmåner... högstadiet får ha tuggummi (men inget annat!) på raster, samt vi får va inne varje rast. Men skolan är så fattig, så vi har ingen TV alls att glo på på rasterna. Vi har inget alls att göra egentligen, bara ett par soffor och några stolar och tråkiga sällskapsspel. Så högstadiet på min skola har blivit kortspelandets mästare (typ...). Nästan alla spelar kort VARJE rast, det skiftar mellan tre olika kortspel, eller så spelar man Fia med knuff eller snackar. Jättekul. Det där med korten är det lika med oss. Några tjejer i vår klass sätter sig nära Cafeterian och börjar spela kort. Nästan varje rast gör dom det. Dom borde ha tråkigt tycker jag! Gjorde det själv i början av 7:an men det var ett tag sen.Men vår skola är ganska okej förutom alla illaluktande toaletter som man knappt kan gå in i. Men vi har tyvärr ingen TV. Skulle heller inte vilja titta på TV nu när det är så fint väder ute. Men alla tycker annorlunda. Men jag tycker faktiskt att både mellan och hög är båda bra. Orkar ej förklara varför! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
derik Skrivet 18 Maj 2004 Rapport Dela Skrivet 18 Maj 2004 På våran skola MÅSTE man vara ute på rasterna. Fast när jag börjar 4:an ska jag byta skola så vi ska få ha datarum och sånt ! B) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rullis Skrivet 18 Maj 2004 Rapport Dela Skrivet 18 Maj 2004 Det måste man har också,men ibland går ajg inte ut ändå. Vi har ej hödstadiet på våran skola. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
K.K. Slayer Skrivet 18 Maj 2004 Rapport Dela Skrivet 18 Maj 2004 inte vi häller.de e f*n ingen skilnad i min skola Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Golden Star Skrivet 19 Maj 2004 Rapport Dela Skrivet 19 Maj 2004 Har högstadiet det bättre än vad låg och mellanstadiet har det i eran skola? I min skola har de det. För utom att de får köpa godis på rasterna så har de en dvd spelare och ett specielt rum med tv och tvspel ( tror jag ) ifall de inte vill gå på rast! det e samma i min skola! :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SlippinG Skrivet 19 Maj 2004 Rapport Dela Skrivet 19 Maj 2004 jag går i högstadie skola. den e väll rätt okej Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ratchet Skrivet 19 Maj 2004 Författare Rapport Dela Skrivet 19 Maj 2004 På våran skola MÅSTE man vara ute på rasterna. Fast när jag börjar 4:an ska jag byta skola så vi ska få ha datarum och sånt ! B) Vi får inte heller stanna inne på rasterna, men jag fattar inte varför igentligen! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
pollenallergi Skrivet 21 Maj 2004 Rapport Dela Skrivet 21 Maj 2004 det är bara högstadie elever på min skola Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kkthxbye Skrivet 21 Maj 2004 Rapport Dela Skrivet 21 Maj 2004 behandas likadant ingen skillnad Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kexx3 Skrivet 21 Maj 2004 Rapport Dela Skrivet 21 Maj 2004 Högstadiet behandlas bättre än mellanstadiet på våran skola. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.