Hoppa till innehåll

Har Högstadiet Det Bättre Än Låg Och Mellan

Ratchet

Rekommendera inlägg

Har högstadiet det bättre än vad låg och mellanstadiet har det i eran skola? I min skola har de det. För utom att de får köpa godis på rasterna så har de en dvd spelare och ett specielt rum med tv och tvspel ( tror jag ) ifall de inte vill gå på rast!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 30
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Tja, på min skola behandlas alla klasser lika barnsligt i vissa avseenden...

t.o.m i 9:an vill inte lärarna låta oss bestämma själva hur vi ska sitta när vi byter platser, utan det blir antingen kille-tjej eller det jag avskyr ännu mer; slumpen.

Dvs man blandar alla namn och placerar ut så som det blir.

Men sen har man ju vissa förmåner...

högstadiet får ha tuggummi (men inget annat!) på raster, samt vi får va inne varje rast.

Men skolan är så fattig, så vi har ingen TV alls att glo på på rasterna. Vi har inget alls att göra egentligen, bara ett par soffor och några stolar och tråkiga sällskapsspel.

Så högstadiet på min skola har blivit kortspelandets mästare (typ...).

Nästan alla spelar kort VARJE rast, det skiftar mellan tre olika kortspel, eller så spelar man Fia med knuff eller snackar.

Jättekul.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Soffan

Tja, på min skola behandlas alla klasser lika barnsligt i vissa avseenden...

t.o.m i 9:an vill inte lärarna låta oss bestämma själva hur vi ska sitta när vi byter platser, utan det blir antingen kille-tjej eller det jag avskyr ännu mer; slumpen.

Dvs man blandar alla namn och placerar ut så som det blir.

Men sen har man ju vissa förmåner...

högstadiet får ha tuggummi (men inget annat!) på raster, samt vi får va inne varje rast.

Men skolan är så fattig, så vi har ingen TV alls att glo på på rasterna. Vi har inget alls att göra egentligen, bara ett par soffor och några stolar och tråkiga sällskapsspel.

Så högstadiet på min skola har blivit kortspelandets mästare (typ...).

Nästan alla spelar kort VARJE rast, det skiftar mellan tre olika kortspel, eller så spelar man Fia med knuff eller snackar.

Jättekul.

Det där med korten är det lika med oss. Några tjejer i vår klass sätter sig nära Cafeterian och börjar spela kort. Nästan varje rast gör dom det. Dom borde ha tråkigt tycker jag! Gjorde det själv i början av 7:an men det var ett tag sen.

Men vår skola är ganska okej förutom alla illaluktande toaletter som man knappt kan gå in i.

Men vi har tyvärr ingen TV. Skulle heller inte vilja titta på TV nu när det är så fint väder ute. Men alla tycker annorlunda. Men jag tycker faktiskt att både mellan och hög är båda bra. Orkar ej förklara varför!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Golden Star

Har högstadiet det bättre än vad låg och mellanstadiet har det i eran skola? I min skola har de det. För utom att de får köpa godis på rasterna så har de en dvd spelare och ett specielt rum med tv och tvspel ( tror jag ) ifall de inte vill gå på rast!

det e samma i min skola! :D
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...