Hoppa till innehåll

Synas Mer...


Fjeddo
 Dela

Rekommendera inlägg

Nu kan jag absolut ingenting om det här, men att ta bort en video verkar onödigt. Skaffa en youtubekanal om du inte har någon, och försök ladda upp material regelbundet.

 

Sedan så finns det ju tävlingar, som typ metro on stage, rockkarusellen och annat som är till för att promota okända musiker. Om du vill spela live så får du väl ta kontakt med barer och liknande och säg att du vill uppträda där (gratis).

 

Det beror ju även lite på hur långt du vill nå. Skivkontrakt med EMI och superstjärna eller bara spela lite på barer? Det är rätt stor skillnad.

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 47
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

I tävlingar som Talang måste du vara ointressant för att komma vidare. Och när det är folket som röstar kommer man definitivt inte långt på originalitet.

 

Jag skulle fortfarande satsa rätt hårt på YouTube/MySpace. Var är chansen större att du syns: I Luleå, eller över internet där dina grejer har spridning över hela världen och kan ses av alla? Lättare att få feedback då också.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Nu har jag faktiskt kontaktat upSweden. JAg tror ju inte precis att jag kommer med, men det är väll värt ett försök! =)

 

Nu kan jag absolut ingenting om det här, men att ta bort en video verkar onödigt. Skaffa en youtubekanal om du inte har någon, och försök ladda upp material regelbundet.

 

Sedan så finns det ju tävlingar, som typ metro on stage, rockkarusselen och annat som är till för att promota okända musiker. Om du vill spela live så får du väl ta kontakt med barer och liknande och säg att du vill uppträda där (gratis).

 

Det beror ju även lite på hur långt du vill nå. Skivkontrakt med EMI och superstjärna eller bara spela lite på barer? Det är rätt stor skillnad.

Alla tävlingar ligger ju långt bort härifrån, därför blir det svårt att vara med där.. Eller finns det någon liknande tävling i Luleå?

 

Drömmen skulle ju såklart vara ett skivkontrakt, det kan jag inte förneka. Men det blir ju svårt, så det lär ju kanske bara bli lite mindre spelningar osv.

 

Jag skulle fortfarande satsa rätt hårt på YouTube/MySpace. Var är chansen större att du syns: I Luleå, eller över internet där dina grejer har spridning över hela världen och kan ses av alla? Lättare att få feedback då också.
Ja, självklart ska jag fixa en ny Youtube-kanal där jag laddar upp regelbundet. Mycket för att få tips och för att utvecklas, jag skulle inte se mig själv som särskilt duktig just nu faktiskt. Men som sagt, jag vill ju bli bättre. =) Redigerat av ReMemberMe
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lycka till!

Ser fram emot att höra något av dig på youtube också, är nämligen själv påväg med myrsteg mot att börja skriva låtar. Idag improviserade jag fram en ackordföljd som lät bra och som jag skrivit ned.

 

Brukar skriva låtar i huvudet typ om jag går ensam en längre sträcka eller så, men de försvinner lika fort som de poppar upp.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Brukar skriva låtar i huvudet typ om jag går ensam en längre sträcka eller så, men de försvinner lika fort som de poppar upp.

Brukar tyvärr alltid bli så för min del också.

Att komma på de mest geniala grejor när man är flera kilometer från gitarren.

 

Ju längre bort desto bättre idé i princip.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Känner igen det ni skriver så grymt mycket! Typ alltid om jag bara är ute och går, oftast typ i stugan eller någon annan stans skitlångt borta, så kommer man på någon helt perfekt ide. När man väl sitter och ska skriva så är allt borta och man får bara fram en massa skit.

 

Jag brukar istället för att sitta och tänka "nu ska jag skriva något" bara ta gitarren och spela någon lite melodi och bara sjunga något helt random till. Sen kan jag göra en mer seriös text av det. På så sätt återspeglar ju låtarna hur jag mår och vad som jag tänker mest på för tillfället.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Känner igen det ni skriver så grymt mycket! Typ alltid om jag bara är ute och går, oftast typ i stugan eller någon annan stans skitlångt borta, så kommer man på någon helt perfekt ide. När man väl sitter och ska skriva så är allt borta och man får bara fram en massa skit.

 

Jag brukar istället för att sitta och tänka "nu ska jag skriva något" bara ta gitarren och spela någon lite melodi och bara sjunga något helt random till. Sen kan jag göra en mer seriös text av det. På så sätt återspeglar ju låtarna hur jag mår och vad som jag tänker mest på för tillfället.

Hur gör du när du skriver musiken då?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Har inget på tuben än, men ni kan få ett smakprov från nyss. Detta var den första låten jag skrev (som joucelol fixade lite grammatikfel i, tacktack). Jag spelade in det nyss. Det blev något litet fel här och där, men jag orkade inte spela in det igen eller så. Jag är ju självklart medveten om att jag inte sjunger helt rent osv, men det är ju därför bland annat jag gör detta. Jag vill utvecklas! =)

 

http://www.mediafire.com/?zxdyl61l40jyn88 - Lyssna gärna.

 

 

EDIT: Joucelol: Jag sitter och testar mig fram tills jag hittar någon ackordföljd och melodi som jag gillar. Sedan skriver jag ner allt i en "kladd". När det börjar kännas som att jag har kommit en bit så börjar jag "renskriva" låten.

Redigerat av ReMemberMe
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Låten är rätt bra.

Jag tror att det finns potential i din sångröst om du övar och tar råd av någon som kan (typ som lärare på estetlinjer). :)

 

Snygg gitarr för övrigt.

Okej, tackar! =)

 

Jo, jag ska ju som sagt till upSweden och snacka med någon där som ska hjälpa mig osv. Får hoppas att de kommer med något tips. Ni kan ju också gärna ge tips om ni vill! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...