Hoppa till innehåll

Razer Diamondback 3g


Ceto
 Dela

Rekommendera inlägg

Tjenare nu är det så att jag har byggt ihop en helt ny dator tillslut. Den fungerar fin fint. Men när jag spelar CS så är musen snabbare än förut fast jag har exakt samma inställningar. Jag vill ha samma hastighet som på alla andra datorer. Hastigheten är snabbare.

 

OBS! Jag har _EXAKT_ samma inställningar.

 

Tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

I spelet har jag exakt samma och i Windows vet jag inte vart jag ska kolla, men jag har en razer controlpanel för musen och den är på sens 3, det är det på mina andra datorer också. Så i stortsätt tror jag att det är samma.

 

EDIT:Börjar tänkta efter nu, DPI kanske har med saken att göra.

 

Vad har en vanlig mus i DPI, jag har 800 dpi och 1800 dpi i inställningar. Jag vet inte om jag ska testa ställa in dpin, har inte kollat än men problemet kan vara att jag har 800 dpi och det är som en vanlig mus har jag för mig kanske därför min mus är så snabb? Men jag kanske borde ändra dpin till 1800 dpi, äh ska kolla igenom lite imorgon.

Redigerat av Ceto
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo DPI:n är sensen. Har du kört med en enkel mus förut så har jag ingen aning om vad det kan vara för DPI på en sådan. Har du haft en lite mer avancerad så kan du alltid googla lite..

Har 3600 DPI på min, 5400 virtuellt. Dock är det extremt högt.

Har 720 DPI på min standardprofil, 540 när jag spelar och 180 när jag aimar med sniper på BC.

 

Beror även på musmatta/underlag hur snabbt musen rör sig, så det är väldigt många faktorer som spelar in.

 

Mitt tips är att bara spela med ungefär det du hade och sen ändra upp eller ner allt eftersom tills du blir bekväm.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För det mesta brukar det vara så att egenskapskonfigurationen på sin gamla dator inte automatiskt överförs till den helt nybyggda.

 

Vart man gör inställningarna för mushastigheten beror på vilket operativsystem du har. Har du Windows Vista klickar du in dig på Kontrollpanelen, väljer Mus, Pekaralternativ och ställer in pekarhastigheten.

Redigerat av Vitdom
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För det mesta brukar det vara så att egenskapskonfigurationen på sin gamla dator inte automatiskt överförs till den helt nybyggda.

 

Vart man gör inställningarna för mushastigheten beror på vilket operativsystem du har. Har du Windows Vista klickar du in dig på Kontrollpanelen, väljer Mus, Pekaralternativ och ställer in pekarhastigheten.

^This

 

Du får även anpassa känsligheten i spelet och känna efter vad som passar dig bäst.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kör med hög eller högsta dpi och ställ ner mushastigheten istället, kör man på lägsta dpi inställningarna med en gamingmus har man slängt en del av pengarna i sjön imo.

Redigerat av Collez
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tjenare nu är det så att jag har spelat en bra stund för att veta hur det ligger till med min mus. Jag har dock märkt att musen är annorlunda från min andra dator. Jag gjorde som ni grabbar sa, själva musdrivurutinerna var redan fixade, så problemet från början var då att "Pekaralternativ", mushastigheten på gamla datorn var 5, men på min nya dator så var det 6. Jag ändrade det till 5, testade med musen. Kändes mycket bättre, för stunden. Men när jag spelade en bra stund så märkte jag att jag inte kan spela så som på den andra datorn.

 

Jag spelar CS 1.6 Hide N Seek med Ljstats. Grejjen är den att jag inte kan lja lika bra som på den andra datorn. Nu ska jag försöka förklara hur det ligger tll. När jag "Strafear" på den gamla datorn så är strafesen "sotra", asså det känns som att det går lite saktare i svängarna. Men på den nya datorn med exakt samma mus inställningar så kan jag inte strafa lika bra, det känns som att det går snabbare "Strafesen" känns snabbt i svängarna.

 

Gamla datorn ljade jag 256 med. Den nya datorn så kom jag upp till 253 från början, men nu så kommer jag knappt upp till 250 längre, så jag kan bara lja 245-249. Det stör mig verkligen, blir ganska arg när jag spelar. Blir ett väldigt suckande.

 

Tack på förhand, jag hoppas att någon av er har haft samma problem och hur man skulle kunna lösa detta problem. OBS! Jag har stängt av mouse acceleration på både datorerna så ni vet, alltså det är samma inställningar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...