Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

Tjotjo, fastnat lite på vår fyrvägskorsning... Behöver lite hjälp hur jag ska lösa det.. Har kollat på de circuits som finns föreslagna på wikin, men inte riktigt hittat något som passar perfekt. Troligtvis är det flera olika moment som måste utföras i olika led för att det ska bli rätt, så det lär bli avancerat..

Ok here's the deal:

Har 4 utgångspunkter, dessa ska kunna åka till de andra 3 punkterna, med hjälp av att dra i en av 3 spakar på varje ställe, d.v.s. det finns totalt 12 spakar/knappar som ska ställa in 20 växlar på rätt sätt på ett långt avstånd.

Så när man drar i spak/knapp 1 så skall växel 3, 17 och 14 aktiveras, varav 4 och 13 deaktiveras. Detta ska göras oberoende av vilken ställning växlarna står i från början. D.v.s om 3, 4 och 17 är på och 14 och 13 är avstängda (p.g.a tidigare spakar/knappar), så skall 14 aktiveras, och 4 stängas av, men om 4 och 13 är på och 3, 17 och 14 avstängda så ska 4 och 13 stängas av, samt 3, 17 och 14 aktiveras.

Med andra ord: Helt oberoende av vad de står på innan.

Skrivet

Hade nog kunna hjälpa till, om du hade visat vilka spakar som går till vilka växlar, annars blir det svårt som fan. Antingen skicka en/flera bilder som visar hur det ska vara, annars så kan du visa mig på servern.

Skrivet

Men han har inte köpt Minecraft! Därför kan ni inte joina...

Använda crackat minecraft??? Så svårt är det inte att joina en crackad server....

Skrivet

Men om han har en server med " Online-mod=false " och du ska joina så läre ni ju antingen köra via hamachi eller något. För att det går inte att joina med en Unlicensed Minecraft när man har Online-mod=true ?

Skrivet

Man kan joina en crackad server med ett köpt spel, dock inte tvärtom.

Var inte säker på om det gick.

Ja, man brukar köra crackat via Hamachi... det är ju inte så att man drar nätverks sladd till alla ens polare, för att spela...

Skrivet

Var inte säker på om det gick.

Ja, man brukar köra crackat via Hamachi... det är ju inte så att man drar nätverks sladd till alla ens polare, för att spela...

I lol'd

Har löst det nu. Så fort allt är klart så ska jag nog göra en video..

Skrivet

Nu vet jag inte hur du har gjort, men hittade en youtube-video som kanske passar,

.

Gjorde sedan ett litet schema:

post-44115-1311189565_thumb.png

Bara en sån här "byggnation" vid vardera växel.

Väldigt smidigt, du kanske har en smartare idé, vad vet jag.

Men denna stödjer ju hur många in och ut som helst, plus att det räcker med knappar, behöver inte vara spakar.

Detta var iallafall hjälp för min del, hoppas det kanske hjälpte på traven för dig med.

• Skapa ny...