Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

Ja, grabbar. Nu ligger jag i skiten.

Igår satt jag vid min dator, och laddade ner How i met your mother som jag brukar göra. Men tydligen vart denna torrent trackad av FBI och jag fick då ett mail som löd:

"Hi! We have discovered that you were downloading copyright protected material.

The torrent you we're download was "How i met your mother S02E03 DvDrip".

If you don't remove it within 24 hours, an assassin will show up and end your life quick and painful.

Regards Mr MasterTroll (FBI)"

Vad ska jag göra? Jag vill absolut inte ta bort serien då jag älskar serien!

Skrivet

Jadu, först av allt är väl att du ska kolla vilken mailadress mailet kom ifrån, och försöka tracka den så långt du kan. Om du inte hittar någon respons på google är jag rädd att det faktiskt är FBI som har skickat mailet, och därav måste du vidta vissa åtgärder:

1. Försäkra dig om vilken information det finns om dig på internet, ifall du inte kan hitta någonting om dig själv, eller om din IP så är det lugnt, men om din IP eller ditt namn är knuten till din bostad är det lämpligt att du och de som bor i din bostad förflyttar sig över åtminstone 3 nätter till folk som ni absolut inte känner, aldrig träffat tidigare. Se till att inte berätta för grannar, vänner eller släkt vad ni gör, eftersom FBIs sanningsserum kan få dem att tala väldigt lätt. (Har själv blivit neddrogad och det tog inte mer än 10 minuter innan jag berättade allting hejvilt)

2. Ta 4 backuper på alla säsonger, 1 på en extern hårddisk, 1 på ett USB, 1 på en DVD-skiva, och skriv ner den fjärde för hand i binärt språk på papper (använd bläck). Slå sedan sönder datorn, skärmen och högtalarna. Har själv varit med om att FBI hittade spår i mina högtalare efter barnporren. (Jag bara WTF?)

3. Se till att ha kul ifall någonting händer. Våldta några killar på stan medans du kan!

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
  • Skapa ny...