Hoppa till innehåll

Sibera V2 Vs (annat?)

Distinction

Rekommendera inlägg

Vad ska du ha headsetet till?

Efter att mitt tredje siberia v2 gick sönder köpte jag 5HV2 istället. Jag blev riktigt nöjd, det är helt perfekt i spel som tex Cs och det är sjukt mycket skönare. Fast skönare vet jag ju inte om du tycker att det är, men jag tycker det.. Micen är också bättre på 5Hv2 än på Siberia V2.

Värt att notera är att det inte är någon jättebra bas, men jag tycker själv att det också funkar väldigt bra till musik etc, inte bara till spel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om du verkligen vill ha valuta för pengarna rekommenderar jag att du köper hörlurar och mikrofon separat, i stället för headset, där man bokstavligt talat betalar några hundralappar extra för att mikrofonen ska vara inbyggd.

Finns clip-on mickar med lika bra om inte bättre kvalitet än så kallade "gaming-headset" för under en hundralapp.

Zalman Mic-1 är en bra och prisvärd mick.

Audio Technica A700 är ett par slutna hörlurar som jag hört är bra för just gaming.

Annars kan du kolla in Equation RP21, som är lite billigare.

Annars kan du kolla in på head-fi.org, där är de experter på hörlurar och ljud i allmänhet.

Redigerat av Imaiden
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vem sa något om en studiomikrofon?

http://www.inet.se/artikel/6361022/mikrofo...ed-clip-zm-mic1

Bra quote från Facepunch:

So it has come to my attention that 95 percent of facepunch knows nothing about headphones, and they fall for things like "DIS HEADSET IS FOR TRUE GAYMEN EXPERIENCE". Now, the problem is that after people receive their "gaming" headphones, they think it's the best because they have nothing to compare it to and afterwards they go around advertising and brainwashing other people who are also needing headphones. This eventually forms a community where around nine in ten people will buy shit headphones simply because people with good recommendations are outvoted.

When companies use the words "gaming" for audio, it simply means that the company is thinking "this product is too crappy to fool people who are actually into audio, so let's label it as gaming so we can target a consumer who doesn't know shit." Then people who think they are so smart after choosing ati over nvidia ignore this and simply buy it from peer pressure and advertising. Now the goal of this thread is to get you to have a better choice on headphones and to get you to shutup about buying headphones named l33t gaming headphones.

Redigerat av Imaiden
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag själv game'ar inte så mycket längre, och när jag gör det lyssnar jag ändå oftast på musik.

Så jag har valt ett par hörlurar som är öppna, och mer ämnade åt musik.

De funkar relativt bra, men just de jag har kräver en amplifier för att riktigt få ut potentialen.

Även utan amplifier är de görbra och ljudet är så klart det kan bli, och de funkar även bra i spel även om de inte är utformade för sånt.

Den där zalman micen har jag själv inte hunnit köpa, så kan inte säga om den är bra. Det enda jag vet är att jag har läst många rekommendationer och att den är superprisvärd.

Om man vill ha mer personlig hjälp och söker svar om ett speciellt par hörlurar är som sagt head-fi.org ett bra forum.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...