Ceto Skrivet 30 Juli 2011 Författare Rapport Skrivet 30 Juli 2011 Jag print screena när jag spela cs i ungefär 30min. Citera
majskolv Skrivet 30 Juli 2011 Rapport Skrivet 30 Juli 2011 Jag print screena när jag spela cs i ungefär 30min.cs är lika krävande som att käka potatis, kör lite prime95 eller occt Citera
Ceto Skrivet 4 Augusti 2011 Författare Rapport Skrivet 4 Augusti 2011 Jag har bara spelat med CS, Jag har dock inte använt min data på 1 vecka nu, då jag tänker på om jag kan eller inte ska spela utan kylpasta. Citera
Ceto Skrivet 25 September 2011 Författare Rapport Skrivet 25 September 2011 (redigerat) Tjenare, jag har inte gjort något med datorn hitils, nu har jag formaterat den då jag trodde det var fel i det gamla windows jag laddade ner. Jag har nu några frågor. Processorn blir inte varm värkar det som, ska köra en CPU-Benchmark av maximal användning. 1.Tror ni det går bra med att köra LoL för att testa CPU:n? 2. Vad menas med att joda sig själv? 3. Min pappa använder aldrig ESD-Armband kan man måste inte det säger han? 4. Även min lärare inom IT ( Teknik ) säger att man inte behöver använda ESD-Armband men man minskar risken då för att skada en komponent är det sant? 5. Jag frågade min pappa om han kan ha skadat någon komponent i datorn, då säger han att datorn inte skulle fungera överhuvudtaget om det var så. 6. Visst kan man ta ur all elektrisitet ur datorn genom att trycka på startknappen ett par gånger? 7. Processorn jag köpte är helt ny från butiken, brukar det inte hänga med kylpasta redan då? Asså är det inte redan applicerat eller måste man göra det själv? 8. Om det inte har applicerats någon kylpasta på processorn när jag köpte den så måste jag göra det. Men om det är samma sak efteråt da? 9. När man minimerar en ruta på datorn så ser det alltid ut som att det laggar typ. Vet inte varför, har inte tänkt det på någon annan dator förut. Är det så på windows kanske? 10. När den dära ringen i windows 7 laddar så är den inte "smooth" den laggar lite då och då, är det normalt? ( Om det inte nu finns någon kylpasta så ska jag ska applicera kylpastan nästa vecka. Då jag inte har varit hos min pappa med datorn. ) Tack för era svar. MVH Ceto Redigerat 25 September 2011 av Ceto Citera
Bart1 Skrivet 25 September 2011 Rapport Skrivet 25 September 2011 6. Det tror jag absolut inte... (om jag fattade rätt) stäng bara av strömmen 8. Sätt på Kylpasta!! Inget krångel bara gör det :D Det är nog det jag vet, kanske missade nått, men jag är inte något proffs om man säger så. Citera
Ceto Skrivet 25 September 2011 Författare Rapport Skrivet 25 September 2011 (redigerat) Nej jag menar att jag ska trycka på start knappen ett par gånger så att strömmen går ur. När man kopplat ut chassit och ska fixa något i den. Då vill man inte skada någon komponent. Min pappa har sagt att man kan ta på sidan inne i chassit. För att få bort all statisk elektricitet. Går det? EDIT: Den högsta temperaturen datorn gick upp i var 52 Celsius. ( Vad jag har sett ) Redigerat 25 September 2011 av Ceto Citera
Distinction Skrivet 25 September 2011 Rapport Skrivet 25 September 2011 (redigerat) Nej jag menar att jag ska trycka på start knappen ett par gånger så att strömmen går ur. När man kopplat ut chassit och ska fixa något i den. Då vill man inte skada någon komponent. Min pappa har sagt att man kan ta på sidan inne i chassit. För att få bort all statisk elektricitet. Går det?EDIT: Den högsta temperaturen datorn gick upp i var 52 Celsius. ( Vad jag har sett ) Att jorda sig i chassit brukar de flesta göra.(Edit: iaf när nätagget är ikopplat så.) Redigerat 25 September 2011 av QuinnoX Citera
CeZ Skrivet 25 September 2011 Rapport Skrivet 25 September 2011 (redigerat) Tjenare, jag har inte gjort något med datorn hitils, nu har jag formaterat den då jag trodde det var fel i det gamla windows jag laddade ner. Jag har nu några frågor. Processorn blir inte varm värkar det som, ska köra en CPU-Benchmark av maximal användning. 1.Tror ni det går bra med att köra LoL för att testa CPU:n?2. Vad menas med att joda sig själv?3. Min pappa använder aldrig ESD-Armband kan man måste inte det säger han?4. Även min lärare inom IT ( Teknik ) säger att man inte behöver använda ESD-Armband men man minskar risken då för att skada en komponent är det sant?5. Jag frågade min pappa om han kan ha skadat någon komponent i datorn, då säger han att datorn inte skulle fungera överhuvudtaget om det var så.6. Visst kan man ta ur all elektrisitet ur datorn genom att trycka på startknappen ett par gånger?7. Processorn jag köpte är helt ny från butiken, brukar det inte hänga med kylpasta redan då? Asså är det inte redan applicerat eller måste man göra det själv?8. Om det inte har applicerats någon kylpasta på processorn när jag köpte den så måste jag göra det. Men om det är samma sak efteråt da?9. När man minimerar en ruta på datorn så ser det alltid ut som att det laggar typ. Vet inte varför, har inte tänkt det på någon annan dator förut. Är det så på windows kanske?10. När den dära ringen i windows 7 laddar så är den inte "smooth" den laggar lite då och då, är det normalt? ( Om det inte nu finns någon kylpasta så ska jag ska applicera kylpastan nästa vecka. Då jag inte har varit hos min pappa med datorn. ) Tack för era svar.MVH Ceto2. Jorda sig själv gör man för att inte få in statisk elektricitet i datorn, väldigt viktigt.3 & 4. Man behöver inte använda ESD armband, ha alltid kontakt med chassit med armen eller liknande så borde ingenting kunna hända.5. Jo den skulle med största sannorlikhet fortsätta fungera. Det värsta med ESD skador är att det kan dröja uppemot ett halvår innan du får problem.6. Tror inte det behövs, strömmen brukar försvinna hyfsat fort ändå om du drar ut kabeln.7 & 8. Processorer har aldrig kylpasta på sig från fabrik, vissa kylare har däremot. Kollade du inte ifall det var kylpasta på kylaren?9 & 10. Nej, inte normalt. Har du installerat drivrutiner till grafikkortet? Annars brukar fönster och annat lagga. Redigerat 25 September 2011 av CeZ Citera
Ceto Skrivet 26 September 2011 Författare Rapport Skrivet 26 September 2011 Tack för svaren. 10. Ja jag har installerat grafik drivuritiner. Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.