Hoppa till innehåll

Föreslå En Bärbar Dator


Ryssfemma
 Dela

Rekommendera inlägg

Hej, det är kul att hjälpa medlemmar här på forumet med sina val till ett lyckat datorköp. Ni kanske har märkt att jag, Collez, Quinnox och KalphiteQ är aktiva så mycket som möjligt för att hjälpa er. Nu är det så att jag ska köpa in en laptop, jag har tyvärr ingen stor koll inom laptop - marknaden och ber er om förslag.

 

Det här är mina kriterier:

 

1. Skolarbete, använda Microsoft Office program som Excel, Powerpoint och Word.

 

2. Redigera video med Sony Vegas, handlar om att klippa videos hit och dit. Har inga

krav på tunga effekter, det har jag min stationära till.

 

3. Kunna spela lätta spel

 

4. Ej tillverkad av HP/Compaq, kom med åsikt om varför dem erbjuder bra produkter. Har dessvärre

aldrig haft bra erfarenhet av både stationära och laptops från dem.

 

5. Kolla HD - Film (720p)

 

6. Minst 14tum

 

 

Budget ligger på 6000kr som max, det är mitt tak

 

Butiken ni länkar till skall ha en fysisk butik i Stockholm, eftersom inköpet sker senast idag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag föreslår bärbar från Netonnet. till ex http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/la...v/157014.3003/# Bra garanti och oftast go trevlig och hjälpsam personal : )

 

Såg inte att du valt den innan jag länka men som sagt en riktigt bra data för priset :D

Redigerat av Raosmaosen
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja känns som att den var värd varje krona som gick åt, skön integrerad programvara följer även med. Touchpaden skiljer på handflatan och fingrar så det blir inga felklick, känner aldrig den varma känslan heller.

 

Förvånande lyckades spela Bad Company 2 på medium på 1366x768, texturer och detaljer var inställda på high samt AA på 2x och AF på 4. Fin säkerhet också det, kan ställa in så att datorn måste känna igen mitt ansikte för att ta mig in i datorn, inte något nytt med alltid bra. Säkerhet är viktigt för en laptop som ska bäras runt offentligt hela tiden.

 

Provade på batterin, ladda den till 100% och börja testa. Spelade upp en HD film som varade i 2 timmar, då låg nivån på 75%. Spelade Bad Company 2 4 och en halv timme med WiFi och Logitech MX518 ansluten, då låg nivån på 5 %. Det är ett färskt batteri så det är väldigt effektivt. Får även tänka på att Sandy Bridge arkitekturen är det som räddar batteriet för det mesta. När du inte sätter press på datorn så växlar datorn till processorns grafikkrets, och återgår när du t.ex börjar spela igen för att spara på ström.

 

Rekommenderas starkt till den som vill ha valuta för pengarna. Det var inte ens tänkt att spela med datorn, men lätt casualspelande går naturligtvis.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...