FaKeMyDeath Skrivet 8 Augusti 2011 Rapport Dela Skrivet 8 Augusti 2011 (redigerat) Nu är det så att jag har beställt ett uppgraderingspaket till min dator då jag lämnat in datorn hos en IT-snubbe jag känner, Datorn kommer erhålla Intel core i7 960 eller 2600k och kommer dessutom få ett annat grafikkort. den kommer att ha antingen 6 eller 9 RAM-minne. Grafikkortet kommer att ligga på ett pris på 1000-1500. jag är bara lite skeptisk att grafikkortet inte räcker, Datorn fick en uppgradering för att moderkortet strulade. Det var så att jag hade 1 ram minne på 2 gig, och när jag satte in en annan så ville han inte starta. alltså kommer moderkortet att utbytas därmed. Det blir antagligen Asus eller MSI. Mitt mål är att klara battlefield maxat. jag har ännu inte fått hem datorn och jag vet inte vilket grafikkort det blir, men kommer uppdatera tråden om det så behövs. Redigerat 8 Augusti 2011 av FaKeMyDeath Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 8 Augusti 2011 Rapport Dela Skrivet 8 Augusti 2011 Ska du maxa med i7 960 eller 2600k, så se till att få till 4 GB ram, och åtminstone HD 6870 från AMD eller Nvidia GTX 560ti. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
FaKeMyDeath Skrivet 8 Augusti 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 8 Augusti 2011 hur är det med denna? Länk om inte, var kan jag hitta Nvidia 560ti? Link pl0x hittade också denna. Link Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 8 Augusti 2011 Rapport Dela Skrivet 8 Augusti 2011 hur är det med denna? Länk om inte, var kan jag hitta Nvidia 560ti? Link pl0x hittade också denna. LinkFörsta länken funkar inte, andra är ett bra grafikkort med bra kylning, överklockare tycker om DirectCU modeller från Asus.Denna rekommenderar jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Luxaxix Skrivet 8 Augusti 2011 Rapport Dela Skrivet 8 Augusti 2011 Första länken funkar inte, andra är ett bra grafikkort med bra kylning, överklockare tycker om DirectCU modeller från Asus.Denna rekommenderar jag.Dubbla Http taggar på första länken: Fixad Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raosmaosen Skrivet 8 Augusti 2011 Rapport Dela Skrivet 8 Augusti 2011 (redigerat) Var inte detta kortet ni rekommenderade från början?? http://www.inet.se/artikel/5409095/gigabyt...x-560-ti-oc-1gb Redigerat 8 Augusti 2011 av Raosmaosen Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
FaKeMyDeath Skrivet 9 Augusti 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 9 Augusti 2011 (redigerat) Jag har nu gått och kollat till som det ligger till, Det blir en Asus Radeon 6870 Processorn blir en i7 2600k, 6 gb (tar möjligtvis in mer i sinom tid) Moderkortet blir en Asus. behåller samma chassi då det är inget fel på det och det var nog allt, kan grafikkortet behövas bytas för ett annat spel eller maxar alla spel? Redigerat 9 Augusti 2011 av FaKeMyDeath Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GamesDean Skrivet 9 Augusti 2011 Rapport Dela Skrivet 9 Augusti 2011 Jag har nu gått och kollat till som det ligger till, Det blir en Asus Radeon 6870 Processorn blir en i7 2600k, 6 gb (tar möjligtvis in mer i sinom tid) Moderkortet blir en Asus. behåller samma chassi då det är inget fel på det och det var nog allt, kan grafikkortet behövas bytas för ett annat spel eller maxar alla spel?Du ska ha 8 eller 4gb ram, inte 6gb då det är triple-channel avsett för socket 1556. Dual-channel ska du ha. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
FaKeMyDeath Skrivet 10 Augusti 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 10 Augusti 2011 som sagt lägger jag då till 2 gb ram till. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 10 Augusti 2011 Rapport Dela Skrivet 10 Augusti 2011 RAM-minnen är sjukt billiga just nu, ingen ide att snåla allt för mycket. Köp 2 st av de här: http://www.inet.se/artikel/5315050/corsair...l9-1333mhz-xms3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.