Hoppa till innehåll

Kommer Datorn Klara Battlefield 3 På High?


FaKeMyDeath
 Dela

Rekommendera inlägg

Nu är det så att jag har beställt ett uppgraderingspaket till min dator då jag lämnat in datorn hos en IT-snubbe jag känner,

Datorn kommer erhålla Intel core i7 960 eller 2600k och kommer dessutom få ett annat grafikkort.

den kommer att ha antingen 6 eller 9 RAM-minne. Grafikkortet kommer att ligga på ett pris på 1000-1500.

jag är bara lite skeptisk att grafikkortet inte räcker, Datorn fick en uppgradering för att moderkortet strulade.

Det var så att jag hade 1 ram minne på 2 gig, och när jag satte in en annan så ville han inte starta.

alltså kommer moderkortet att utbytas därmed. Det blir antagligen Asus eller MSI. Mitt mål är att klara battlefield maxat.

jag har ännu inte fått hem datorn och jag vet inte vilket grafikkort det blir, men kommer uppdatera tråden om det så behövs.

Redigerat av FaKeMyDeath
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har nu gått och kollat till som det ligger till, Det blir en Asus Radeon 6870 Processorn blir en i7 2600k, 6 gb (tar möjligtvis in mer i sinom tid) Moderkortet blir en Asus. behåller samma chassi då det är inget fel på det och det var nog allt, kan grafikkortet behövas bytas för ett annat spel eller maxar alla spel?

Redigerat av FaKeMyDeath
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har nu gått och kollat till som det ligger till, Det blir en Asus Radeon 6870 Processorn blir en i7 2600k, 6 gb (tar möjligtvis in mer i sinom tid) Moderkortet blir en Asus. behåller samma chassi då det är inget fel på det och det var nog allt, kan grafikkortet behövas bytas för ett annat spel eller maxar alla spel?

Du ska ha 8 eller 4gb ram, inte 6gb då det är triple-channel avsett för socket 1556. Dual-channel ska du ha.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...