Hoppa till innehåll

Styrketräning

NeedforSpeed

Rekommendera inlägg

Hej jag tränar regelbundet fotboll och tänkte mig att börja styrketräna lite då jag är i den åldern nu där musklerna kan öka. Jag skulle vilja ha lite tips på styrkeövningar som är anpassade till fotboll som inte medföljer långsamhet eller osmidighet.... självklart vill jag få lite snygga abs för tjejerna men framförallt för fotbollen. En sak jag gärna skulle vilja stärka upp är mina vader och framför allt i storlek. Bålen har jag inga problem över då jag vet hur man tränar men gärna övningar som ökar låren o vaderna i storlek bara det som sagt inte medföljer osmidighet. Jag är 15 år om ni undrar :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej jag tränar regelbundet fotboll och tänkte mig att börja styrketräna lite då jag är i den åldern nu där musklerna kan öka. Jag skulle vilja ha lite tips på styrkeövningar som är anpassade till fotboll som inte medföljer långsamhet eller osmidighet.... självklart vill jag få lite snygga abs för tjejerna men framförallt för fotbollen. En sak jag gärna skulle vilja stärka upp är mina vader och framför allt i storlek. Bålen har jag inga problem över då jag vet hur man tränar men gärna övningar som ökar låren o vaderna i storlek bara det som sagt inte medföljer osmidighet. Jag är 15 år om ni undrar :)

Hela kroppen ska du träna, det är så dina muskler funkar, dem samarbetar med varann. Lyssna inte på idioter som säger att du bara ska träna benen till fotbollen.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hela kroppen ska du träna, det är så dina muskler funkar, dem samarbetar med varann. Lyssna inte på idioter som säger att du bara ska träna benen till fotbollen.

Det är klart hela kroppen ska bli tränad, hela fysiken i kroppen spelar roll. Men det finns kroppsdelar som är lite viktigare än de andra för att kunna utöva sporten bättre.

Tack för förolämplingen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den bästa träningen för att spela fotboll är nog just att spela fotboll. Annars är väl de musklerna som är involverade i t.ex. en spark viktiga att träna. Det är ju de flesta av musklerna i kroppen men det ligger mer fokus på vissa såsom quadriceps femoris.

Du behöver stabilitet i hela kroppen så jag skulle rekommendera att använda fria vikter och inte maskiner. Tänk på tekniken bara. :)

Redigerat av Mumutio
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är klart hela kroppen ska bli tränad, hela fysiken i kroppen spelar roll. Men det finns kroppsdelar som är lite viktigare än de andra för att kunna utöva sporten bättre.

Tack för förolämplingen.

Jag förolämpa inte dig, du föreslog fler muskelgrupper än bara benen. Ber om ursäkt ifall du tog åt det. Redigerat av Ryssfemma
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...