Dave37 Skrivet 15 Augusti 2011 Rapport Dela Skrivet 15 Augusti 2011 Jag har den senaste tiden haft ett konstigt problem med min internetuppkoppling. Det verkar som om jag inte kan connecta till spelservers. Jag har inga problem med att vara inne på internet, ha igång skype/msn, ladda ner olika filer etc. Det är just när jag ska joina en server för ett spel som det blir problem. Jag märkte detta först när jag spelade Minecraft, Jag kan ansluta till en bukkit port-forwarded-server, men inte till min egna eller någon annans offline server eller min egna online server. Jag trodde först felet låg i Minecraft men upptäckte när jag skulle testa spelet "Dino-D-Day" att det inte gick att joina ett game där heller. Jag har också försökt ansluta till ett game på Seal hunter online men det funkade inte heller. Jag har verkligen försökt hitta problemet men jag fattar inte vad det är. Nån som kan hjälpa för det börjar bli lite irriterande? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Luxaxix Skrivet 15 Augusti 2011 Rapport Dela Skrivet 15 Augusti 2011 Virusskydd, brandvägg etc? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 15 Augusti 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 15 Augusti 2011 Virusskyddet säger inte ifrån vad jag har märkt, fast det är ju möjligt att det är det ändå, hur kollar jag det säkert? Brandväggen är av. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Luxaxix Skrivet 15 Augusti 2011 Rapport Dela Skrivet 15 Augusti 2011 Hm, vet inte, använder inte virusskydd.. Brukar nämligen inte ladda ner virus så jag behöver det inte. Säkraste är väl att avinstallera det och testa om du orkar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 15 Augusti 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 15 Augusti 2011 (redigerat) Hm, vet inte, använder inte virusskydd.. Brukar nämligen inte ladda ner virus så jag behöver det inte. Säkraste är väl att avinstallera det och testa om du orkar.Du tror inte det räcker med att stänga av det då? EDIT: Brukar inte heller ladda ner virus (med flit iaf) men har man Windows så... =/ Redigerat 15 Augusti 2011 av Dave37 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Alol Skrivet 15 Augusti 2011 Rapport Dela Skrivet 15 Augusti 2011 Leta efter okända processer i Taskmanager är ju alltid ett altenativ... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JJespeRR Skrivet 15 Augusti 2011 Rapport Dela Skrivet 15 Augusti 2011 Jag kan inte hitta på servrar på Cs 1.6 med. Kanske har något med Steam att göra? :huh: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boffaroffe Skrivet 15 Augusti 2011 Rapport Dela Skrivet 15 Augusti 2011 Kan du ansluta med 127.0.0.1? Har du router? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 15 Augusti 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 15 Augusti 2011 Kan du ansluta med 127.0.0.1?Har du router?Localhost och 127.0.0.1 funkar Ja jag har router. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 15 Augusti 2011 Rapport Dela Skrivet 15 Augusti 2011 Är det samma problem på andra datorer i nätverket? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 15 Augusti 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 15 Augusti 2011 Är det samma problem på andra datorer i nätverket?tror inte det, ska försöka kolla imorrn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 15 Augusti 2011 Rapport Dela Skrivet 15 Augusti 2011 Jag hade problem med en dator i nätverket som inte kunde ansluta till vissa saker såsom spel. Det slutade med att jag bytte mac-adress så funkade det. Jag tror det var nån konstig inställningen som routern gett datorn, och när jag bytte mac-adress trodde routern det var en ny dator och gav den nya inställningar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.