Hoppa till innehåll

Kan Inte Connecta


Dave37
 Dela

Rekommendera inlägg

Jag har den senaste tiden haft ett konstigt problem med min internetuppkoppling. Det verkar som om jag inte kan connecta till spelservers. Jag har inga problem med att vara inne på internet, ha igång skype/msn, ladda ner olika filer etc. Det är just när jag ska joina en server för ett spel som det blir problem. Jag märkte detta först när jag spelade Minecraft, Jag kan ansluta till en bukkit port-forwarded-server, men inte till min egna eller någon annans offline server eller min egna online server.

 

Jag trodde först felet låg i Minecraft men upptäckte när jag skulle testa spelet "Dino-D-Day" att det inte gick att joina ett game där heller. Jag har också försökt ansluta till ett game på Seal hunter online men det funkade inte heller. Jag har verkligen försökt hitta problemet men jag fattar inte vad det är. Nån som kan hjälpa för det börjar bli lite irriterande?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hm, vet inte, använder inte virusskydd.. Brukar nämligen inte ladda ner virus så jag behöver det inte.

 

Säkraste är väl att avinstallera det och testa om du orkar.

Du tror inte det räcker med att stänga av det då?

 

EDIT: Brukar inte heller ladda ner virus (med flit iaf) men har man Windows så... =/

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag hade problem med en dator i nätverket som inte kunde ansluta till vissa saker såsom spel. Det slutade med att jag bytte mac-adress så funkade det. Jag tror det var nån konstig inställningen som routern gett datorn, och när jag bytte mac-adress trodde routern det var en ny dator och gav den nya inställningar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...