Hoppa till innehåll

Ny Dator!


MiNeCrAfT
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 34
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Hej

Hade tänkt att köpa en stationär dator om några dagar. Det ska vara en kundvagn från inet där allt som behövs i datorn ska ingå, inklusive windows 7 och montering. Så här ser min nuvarande kundvagn ut http://www.inet.se/kundvagn/visa/773610/nydator

 

Datorn ska användas till spel, t.ex Minecraft, Bf3, MW3 och liknande spel.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/791721/2011-08-27 Här har du ett bra exempel, ska lätt kunna klara MW3, BF3 o andra liknande spel. Redigerat av sp3xor
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst KawaiiNek0

Du ska aldrig köpa windows 7, bara waste med pengar när du kan ladda ner det, bränna det o få det att funka lika bra som köpt.

§3.7 - Allt prat om piratkopiering är strängt förbjudet. Fråga inte, hjälp inte! Detta innefattar cd-nycklar och fildelningsprogram/sajter där upphovsrättsskyddat material sprids eller finns tillgängligt.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

§3.7 - Allt prat om piratkopiering är strängt förbjudet. Fråga inte, hjälp inte! Detta innefattar cd-nycklar och fildelningsprogram/sajter där upphovsrättsskyddat material sprids eller finns tillgängligt.

Admin har också sagt att man bara ska anmäla istället för att peka ut regelbrott.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har man 7.5k och ska köpa speldator ska man inte köpa ssd. 2500 ska man heller verkligen inte köpa. 2500k ska man ha isåfall.

Precis, 2500k är någon aning mkt bättre processor än de flesta i den prisklassen men jag tycker att man borde ge in sig i amd's 6 kärniga processor som också ligger på 3.3 GHz, mkt bättre med 2st till kärnor ;) SSD ska man inte köpa för gaming direkt, bara slöseri med pengar sålänge du inte tänker köpa en dator för MER än 10k, det är då man köper SSD.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Precis, 2500k är någon aning mkt bättre processor än de flesta i den prisklassen men jag tycker att man borde ge in sig i amd's 6 kärniga processor som också ligger på 3.3 GHz, mkt bättre med 2st till kärnor ;) SSD ska man inte köpa för gaming direkt, bara slöseri med pengar sålänge du inte tänker köpa en dator för MER än 10k, det är då man köper SSD.

X6 Phenom II är endast bättre för övriga applikationer som CAD m.m, har för mig att även i5 2500K passerat prestandan.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...