Hoppa till innehåll

Saker Som Irriterar Dig


Rekommendera inlägg

Jag måste använda det för att spela vissa spel -.-

Jag stör mig på det

Det suger verkligen. Jag gillar som tur är inte spelen det erbjuder men jag förstår om det är svårt för dig att bojkotta. Jag funderade på att köpa starwars tor. När jag hörde att det skulle använda origin blev det ett starkt nej. Om ingen accepterar Origin kommer de sluta att använda det. Tyvärr tänker alla "om bara jag ändrar mig gör det ingen skillnad".
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det suger verkligen. Jag gillar som tur är inte spelen det erbjuder men jag förstår om det är svårt för dig att bojkotta. Jag funderade på att köpa starwars tor. När jag hörde att det skulle använda origin blev det ett starkt nej. Om ingen accepterar Origin kommer de sluta att använda det. Tyvärr tänker alla "om bara jag ändrar mig gör det ingen skillnad".

kan du föklara specifikt hur det menar?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

kan du föklara specifikt hur det menar?

Det jag tror WASD menar är, att folk inte tror att man själv kan göra något åt det, utan använder tjänsten ändå. Och detta är extremt synd. Visst, en person kan inte göra mycket åt det. En grupp kan det dock. Om alla som faktiskt inte tycker om vad Origin gör för något, skulle bojkottat skiten, hade Origin förlorat så pass många kunder, att de helt enkelt hade varit tvungna att byta licensavtal.

 

Jag ursäktar ifall min text är osammanhängande och dåligt formulerad. För trött atm.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

kan du föklara specifikt hur det menar?

Bosse säljer sylt. Han har 100 kunder per vecka. En kund har börjat ogilla Bosse, men han vägrar lyssna på kunden. Kunden slutar då köpa Bosses sylt. Det skadar honom knappt, han har fortfarande 99 kunder kvar. Om däremot alla hans kunder går ihop och kommer överens om att Bosse sylt är dålig så tvingas Bosse lyssna på dem för att inte gå i konkurs.

 

Om alla bojkottar EA/Origin tvingas de lyssna. Men nu tänker varenda användare "Origin suger men det finns inget jag själv kan göra åt det".

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om alla bojkottar EA/Origin tvingas de lyssna. Men nu tänker varenda användare "Origin suger men det finns inget jag själv kan göra åt det".

Jag är inte irriterad på EA, jag är inte irriterad på Origin isig.

Faktum är att jag inte vet något om Origin, förutom att det verkar vara precis som Steam, men med små ändringar.

Men att man inte kan använda ID:t man använder, tycker jag bara är löjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag är inte irriterad på EA, jag är inte irriterad på Origin isig.

Faktum är att jag inte vet något om Origin, förutom att det verkar vara precis som Steam, men med små ändringar.

Men att man inte kan använda ID:t man använder, tycker jag bara är löjligt.

Origin har rätt att söka igenom din dator, vilket den också gör. Detta är för många otroligt frihetskränkande, och det är därför Origin är så pass äckligt som det är. Vet inte riktigt var, men jag tror det var några tyskar som kollade var Origin sökte igenom. Bland annat, hade Origin kollat igenom deras skattebetalnings program.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Origin har rätt att söka igenom din dator, vilket den också gör. Detta är för många otroligt frihetskränkande, och det är därför Origin är så pass äckligt som det är. Vet inte riktigt var, men jag tror det var några tyskar som kollade var Origin sökte igenom. Bland annat, hade Origin kollat igenom deras skattebetalnings program.

Men jag gick från Vista till Windows 7 vilken gjorde att jag blev av med allt på datorn.

När jag installerar det igen, så kan dom ju inte hitta mitt ID på min dator om det är det du tänker på

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Här är ett exempel på varför folk ogillar origin: http://i.imgur.com/UGK8A.png

Att man måste vara online för att spela singleplayer är ett annat. Och man kan inte spela då deras servrar är nere.

Det där är ju bara rent åt helvete. Men ja, EA har ju alltid varit ett girigt och äckligt spelföretag. What should you expect..

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Här är ett exempel på varför folk ogillar origin: http://i.imgur.com/UGK8A.png

Att man måste vara online för att spela singleplayer är ett annat. Och man kan inte spela då deras servrar är nere.

Jag tycker faktist att Microsoft verkar bättre än EA.

Och jag tycker Microsoft är förjävliga med sina kunder.

 

Ontopic: Charlielol

Redigerat av Proccito
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...