DiRtY Skrivet 27 September 2011 Rapport Dela Skrivet 27 September 2011 Yo, tänkte höra vilken brandsläckare (pulver eller skum) men ska använda ifall man ska spruta på någon utan att de går illa? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nomatic Skrivet 27 September 2011 Rapport Dela Skrivet 27 September 2011 (redigerat) Pulver, för med skum så kan det ju gå ganska illa med kläderna. Måste du väl kunna lista ut själv? Redigerat 27 September 2011 av Nomatic Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 27 September 2011 Rapport Dela Skrivet 27 September 2011 Kolsyra - Båtar, fordon, garage etc. eftersom det släcker bränder i bensin osv. Skum - Vanligt bruk Pulver - Vanligt bruk, men är inte strömledande. Om jag inte har helt fel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Northwest Skrivet 27 September 2011 Rapport Dela Skrivet 27 September 2011 Pulver och kolsyra används till samma saker,största skillnaden är att man använder kolsyra när man vill släcka utan att total förstöra allt runt om. Jag hade nog tagit skum över pulver både vid nödsituation och vid skoj. Alla som har testat en pulversläckare vet vad jag pratar om. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 27 September 2011 Rapport Dela Skrivet 27 September 2011 Om du skall spurta på någon...? ...Vattenbrandsläckare? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.