WASD Skrivet 7 Oktober 2011 Rapport Dela Skrivet 7 Oktober 2011 Glömde skriva att den är intern, sorry.. D.v.s behöver någon form av konverterare från IDE till ström + USB.Hårddiskkabinett kallas det du söker då. Vissa kan kopplas direkt till routern och kallas då NAS, men de kommer oftast inklusive hårddisk.http://www.inet.se/kategori/521/harddiskkabinetthttp://www.inet.se/kategori/231/nas-natverkslagring Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Luxaxix Skrivet 7 Oktober 2011 Rapport Dela Skrivet 7 Oktober 2011 Jo jag vet att kabinett funkar, men för min del räcker det med en sladd, måste väl finnas något i sladdform som fungerar likadant som kabinett fast utan lådan? Tänker koppla in den i routern via USB, eller är NAS enklare/billigare? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 7 Oktober 2011 Rapport Dela Skrivet 7 Oktober 2011 En kabinett är just det som används för att få hårddisken till USB. Den ger ström och översätter hårddiskens signaler så att de går att läsa genom USB. Det finns alltså ingen i "sladdform". Har din router USB ingång? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Luxaxix Skrivet 7 Oktober 2011 Rapport Dela Skrivet 7 Oktober 2011 En kabinett är just det som används för att få hårddisken till USB. Den ger ström och översätter hårddiskens signaler så att de går att läsa genom USB. Det finns alltså ingen i "sladdform". Har din router USB ingång?Okej, känns onödigt att lägga ner 200 spänn på en liten låda ärligt talat.. Kan lika gärna installera luftkylning på min serverdator igen såfall. (Vattenpumpen gick sönder). Jo den har USB ingång, därav jag vill ha USB ^^Tror det är 2.0 bara dock. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 7 Oktober 2011 Rapport Dela Skrivet 7 Oktober 2011 Det finns ingen IDE & Ström -> USB kabel eftersom det krävs en styrkontroller däremellan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Distinction Skrivet 8 Oktober 2011 Rapport Dela Skrivet 8 Oktober 2011 Det finns ingen IDE & Ström -> USB kabel eftersom det krävs en styrkontroller däremellan.Då måste jag fråga vad fan min kusin har, brb. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.