skatan222 Skrivet 1 Oktober 2011 Rapport Dela Skrivet 1 Oktober 2011 När min dator har fått sig några år på nacken så måste jag skaffa mig en ny, en bärbar, den ska kunna hantera lite spel , som minecraft och need for speed world, skulle vara fint om TF2 oxå skulle fungera, jag ska oxå kunna använda den till lite skolarbeten, musik och media dator, även skapa egen musig, därför funderar jag på en mac, men vilken? Vad tycker ni, Mac eller PC, och vilken sorts mac eller pc? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JJespeRR Skrivet 1 Oktober 2011 Rapport Dela Skrivet 1 Oktober 2011 Pc ifrån Inet, självklart Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 1 Oktober 2011 Rapport Dela Skrivet 1 Oktober 2011 (redigerat) Beror på vad du prioriterar. Du får mycket bättre hårdvara i en PC för >10k än i en Mac. Alltså ska du välja PC om du prioriterar spel. Prioriterar du arbete, musik eller liknande är mac riktigt bra. Fast gillar du inte Mac OS är det ju absolut inte värt det. Ska du ha Mac rekommenderar jag Macbook Pro. Finns ju även Macbook Air som är väldigt smidig, men då förlorar du mycket prestanda i spel. Vet dock inte riktigt hur Mac OS fungerar i spel, det får någon annan som testat svara på, men Macbook Pro borde klara lättare spel rätt bra iaf. Redigerat 1 Oktober 2011 av ReMemberMe Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Stixx Skrivet 2 Oktober 2011 Rapport Dela Skrivet 2 Oktober 2011 Fick min Mac från skolan för några veckor sen, har inte provat allt för krävande spel men counter-strike source och need for speed most wanted går hur bra som helst på högsta grafiken. Detta är heller inte den bästa som finns så jag tror inte du kommer ha några problem att spela på en Mac. Fast precis som ReMemberMe skrev så ligger fortfarande PC i topp inom spel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Luxaxix Skrivet 6 Oktober 2011 Rapport Dela Skrivet 6 Oktober 2011 Vill du betala 6k för ett OS istället för 1k så slå till på mac! :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 6 Oktober 2011 Rapport Dela Skrivet 6 Oktober 2011 Vill du betala 6k för ett OS istället för 1k så slå till på mac! :)Det är synd att laptops inte säljs utan OS :/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Luxaxix Skrivet 6 Oktober 2011 Rapport Dela Skrivet 6 Oktober 2011 Det är synd att laptops inte säljs utan OS :/Absolut, så då tycker jag personligen att det är bättre att välja PC där du enbart en bråkdel av priset är OS:et, istället för Mac där hälften är priset för OS:et. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst KawaiiNek0 Skrivet 6 Oktober 2011 Rapport Dela Skrivet 6 Oktober 2011 Antar att du inte har testat OSX, så då kan du va tyst :)Det är ju det jag har, och det var ingen precis höjdare. Så då kan jag inte vara tyst Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Stixx Skrivet 6 Oktober 2011 Rapport Dela Skrivet 6 Oktober 2011 Antar att du inte har testat OSX, så då kan du va tyst :)Har OS X i min Mac och jag föredrar fortfarande Win7 på långa vägar. Tror nog jag ska ta reda på hur bootcamp fungerar och köra windows istället :/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 6 Oktober 2011 Rapport Dela Skrivet 6 Oktober 2011 Antar att du inte har testat OSX, så då kan du va tyst :)Jag använder det flera dagar i veckan i skolan, det är värdelöst. Det är synd att laptops inte säljs utan OS :/Word, speciellt eftersom det första man gör är att boota om dom så man blir av med all bloatware när man får dom ändå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Robe Skrivet 7 Oktober 2011 Rapport Dela Skrivet 7 Oktober 2011 LEtar också efter en bra bärbar, helst fyrkärning processor... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
OpeningTitles Skrivet 8 Oktober 2011 Rapport Dela Skrivet 8 Oktober 2011 Need for speed world funkar inte för Mac. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.