Proccito Skrivet 3 Oktober 2011 Rapport Dela Skrivet 3 Oktober 2011 Tjenare! Håller på att bygga upp lite olika försvar mot mobs i Creative mode, och undrar: Hur försvarar du dig mot mobs? Själv kommer jag nog lägga ut en video, men jag kan säga redan nu att jag använder mig utav ett stort hål runt mitt "fort" som jag har byggt. Det blir lite av en vallgrav, fast utan vatten. Detta känner jag är lite idiotsäkert, men har en liten flyktväg om saker skulle gå snett. Jag har en tunnelbana, som leder till en liten tågstation, där jag har satt ut två andra "minecarts" Den ena leder till friheten, och den andra till helvetet, och då menar jag verkligen helvetet. Upplyst väg, som leder till ett frittfall (med luftmotstånd) och sedan en pool fyld med lava där dom små mobsen ska brinna upp. Frihets vägen, går i en mörk tunnel, och leder till en stor buske, med en båt som jag sedan åker med för att komma till ett hus på en ö. Så vad använder du dig av för att försvara dig mot mobsen? Notera att jag är nybörjare på minecraft, så jag kan inte riktigt alla funktioner. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Laserturken Skrivet 3 Oktober 2011 Rapport Dela Skrivet 3 Oktober 2011 Ett hus Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
OpeningTitles Skrivet 3 Oktober 2011 Rapport Dela Skrivet 3 Oktober 2011 Jag har en liten bro framför mitt hus :D Använder mig utav Sticky pistons. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GamesDean Skrivet 3 Oktober 2011 Rapport Dela Skrivet 3 Oktober 2011 Ett svärd. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lynott Skrivet 3 Oktober 2011 Rapport Dela Skrivet 3 Oktober 2011 Hur jag försvarar mig emot mobs? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 4 Oktober 2011 Rapport Dela Skrivet 4 Oktober 2011 Jag använder en stängd dörr och ett svärd i sten om det går riktigt illa. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
loopen Skrivet 4 Oktober 2011 Rapport Dela Skrivet 4 Oktober 2011 SDK gun mod, portal sentrys, TF2 sentrys. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nissebils Skrivet 4 Oktober 2011 Rapport Dela Skrivet 4 Oktober 2011 Vänta... Har du någonsin spelat på något annat än peacefull? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 5 Oktober 2011 Rapport Dela Skrivet 5 Oktober 2011 Vänta...Har du någonsin spelat på något annat än peacefull?Syftar du på mig? Ja, jag spelar på normal. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nissebils Skrivet 5 Oktober 2011 Rapport Dela Skrivet 5 Oktober 2011 Syftar du på mig? Ja, jag spelar på normal.Syftar på OPDå att börja spela på peacefull inte känns som någon bra början.Om han hade börjat med att spela på medium eller easy så skulle han slippa ställa alla dessa frågor angående mobs med mera. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Proccito Skrivet 5 Oktober 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 5 Oktober 2011 Det är för att jag ville lära känna spelet och dess funktioner. Men jag förstår din tanke. Och ja, jag har spelat på easy samt normal, men inte hard. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nissebils Skrivet 6 Oktober 2011 Rapport Dela Skrivet 6 Oktober 2011 Det är för att jag ville lära känna spelet och dess funktioner.Men jag förstår din tanke.Och ja, jag har spelat på easy samt normal, men inte hard.På hard är det monster överallt och dom skadar satans mycket mer och har mer HP Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg