Hoppa till innehåll

Ny Lärare I So


Fjeddo
 Dela

Rekommendera inlägg

Tjena!

 

Fram tills förra veckan hade vi en sjukt bra lärare på skolan, han var lätt den bästa läraren jag någonsin haft. Han var rolig och kunde skämta men var seriös när det behövdes, vågade säga till folk när saker gick överstyr eller liknande. Han fick ointressanta saker att låta intressanta, ja, han var sjukt bra helt enkelt.

 

Men nu har han som sagt slutat och vi fick raka motsatsen till honom, sämsta läraren jag haft om man bortser från läraren vi hade i religion halva 7:an. Hon är seg som fan, suger på att förklara saker, får allt att låta skittråkigt osv.

 

Problemet är att jag helt tappat intresset för SO nu. Orkar inte jobba längre på lektionerna och får inte lika bra betyg på mina uppgifter. Brukar alltid ha bra betyg i skolan, låg på B när vi hade förra SO-läraren, men nu ligger jag på typ D i det vi gjort sedan vi fick nya läraren.

 

Vad ska jag göra för att få upp min motivation igen, har någon några tips? Försöka att få det att bli liter mer intressant iaf..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ge upp.

 

Likadant med vår Svenska B lärare, på de typ 15 lektioner vi har har kanske totalt 3 varit genomgångar, resten eget arbete, och eftersom hon är uppe på samhäll och vi är på natur brukar vi gå dit för att "plugga". Har pluggat matte 2 av lektionerna och spelat pingis 10 av dem.

 

Sånt är livet helt enkelt, blir något för jobbigt, ge bara upp! Gör något meningsfullt av tiden istället. Bygg en båt, eller konstruera ett vindkraftverk!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

varför bytte du lärare?

Försök att övertala rektorn eller någon så ni kan byta tillbaka

Det var såklart inte vi som valde det. Han hade en vikareianställning fram till sommarlovet. Nu blev han erbjuden en tillsvidareanställning på en annan skola, och då valde han självklart den för att det är säkrare för honom själv.

 

Vi kan alltså knappast byta tillbaka då han har nytt jobb på ny skola.

 

men om lärarenninte är bra, så ska ju eleverna kunna säga till

vi gjorde så i våran gamla klass, och vi fick en ny

Fast alla i min klass är fega, majoriteten skulle inte våga gå och snacka om något sånt med tex rektorn.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det var såklart inte vi som valde det. Han hade en vikareianställning fram till sommarlovet. Nu blev han erbjuden en tillsvidareanställning på en annan skola, och då valde han självklart den för att det är säkrare för honom själv.

 

Vi kan alltså knappast byta tillbaka då han har nytt jobb på ny skola.

Fast alla i min klass är fega, majoriteten skulle inte våga gå och snacka om något sånt med tex rektorn.

jaa, sånt brukar ju vara ett problem

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det var såklart inte vi som valde det. Han hade en vikareianställning fram till sommarlovet. Nu blev han erbjuden en tillsvidareanställning på en annan skola, och då valde han självklart den för att det är säkrare för honom själv.

 

Vi kan alltså knappast byta tillbaka då han har nytt jobb på ny skola.

Fast alla i min klass är fega, majoriteten skulle inte våga gå och snacka om något sånt med tex rektorn.

Gå och snacka själv då.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alltid när vi kommer med förslag, klagomål eller liknande till lärare/rektorer får vi svaret "ta upp det på elevrådet". Tyvärr så har vi i princip aldrig elevråd, och när vi väl har det har vi inte haft klassråd innan vilket gör att elevrådsrepresetanten (stavning?) inte vet vad han ska säga...

 

Gå och snacka själv då.

Tror knappast att de skulle lyssna på mig om jag gick själv, får försöka få med mig andra isf.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har ni inte någon slags mentor/coach i eran klass som kan prata med?

Om inte kan du ju prata med en lärare du känner att du litar på och försöka få hjälp där.

 

Alltid när vi kommer med förslag, klagomål eller liknande till lärare/rektorer får vi svaret "ta upp det på elevrådet".

 

Det här är ju faktiskt ett lite större problem än " vi tycker skolmaten smakar bajs" eller " toaletterna är för smutsiga".

Nu är det din inlärning som står på spel, och om det är flera som tycker lika dant som du är det bra att påpeka att man inte har lärt sig något alls på grund utav den lärare man har.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...