Hoppa till innehåll

Vad Krävs För Att Komma In >> Spel Gymnasium?


OpeningTitles

Rekommendera inlägg

Tja, jag är 12 år och jag vet att det är lite tidigt att tänka på vad man ska bli men jag undrar bara vad som krävs för att komma in på ett spel gymnasium.

 

Alltså jag vill bli spel utvecklare men det spelar ingen roll vad jag ska bli för slags jobbare med spel, utan jag bara undrar vad som krävs för att komma in.

Redigerat av OpeningTitles
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 32
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Programmering är det som gäller, oavsett vad olika gymnasium säger om hur de inriktar sig på spelutveckling. Fryshusets Gymnasium i Stockholm har gamingprofil, där kodar du i princip som alla teknikprogram. Föreslår att du går Tekniklinjen då du behöver matematiken och fysiken först och främst för att klara dig med programmeringen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För att komma in på ett gymnasie behöver du bara bra betyg i grundskolan. Om du söker in på nån linje där man utvecklar spel får du lära dig allt där, inga förkunskaper behövs. Om du vill ha ett försprång kan du börja lära dig programmering.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det spelar inte så stor roll vad man väljer i början egentligen. Beroende på hur man ser det så har man tur om man sedan läser samma på gymnasiet. Om man lärt sig ett språk har man lärt sig programmering och kan då lära sig vilket språk som helst enklare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Börja programmera hemma redan nu, det vinner du på.

I gymnasiet lär man sig inte så mycket programmering, utan det är i högskolan du kommer lära dig på riktigt(eller hemma då). En i min klass känner en som just började ett program för spelprogrammering på högskolan och dem nötte igenom 3 av gymnasiets programmeringskurser på en vecka. Jämfört med att vi på gymnasiet har läst 2 kurser på 1.5 år.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...