OpeningTitles Skrivet 18 Oktober 2011 Rapport Dela Skrivet 18 Oktober 2011 (redigerat) Tja, jag är 12 år och jag vet att det är lite tidigt att tänka på vad man ska bli men jag undrar bara vad som krävs för att komma in på ett spel gymnasium. Alltså jag vill bli spel utvecklare men det spelar ingen roll vad jag ska bli för slags jobbare med spel, utan jag bara undrar vad som krävs för att komma in. Redigerat 18 Oktober 2011 av OpeningTitles Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Proccito Skrivet 18 Oktober 2011 Rapport Dela Skrivet 18 Oktober 2011 (redigerat) jag skulle nog tro programmerare av något slag. sökte på google, och detta var andra länken jag fick upp Redigerat 18 Oktober 2011 av Proccito Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
OpeningTitles Skrivet 18 Oktober 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 18 Oktober 2011 Okej, tack för länken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lynott Skrivet 18 Oktober 2011 Rapport Dela Skrivet 18 Oktober 2011 NTI-Gymnasiet brukar ha att man kan välja till spel-programmerare/utvecklare som tillval. Du kommer inte gå en specifik linje utan en specifik kurs. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 20 Oktober 2011 Rapport Dela Skrivet 20 Oktober 2011 Programmering är det som gäller, oavsett vad olika gymnasium säger om hur de inriktar sig på spelutveckling. Fryshusets Gymnasium i Stockholm har gamingprofil, där kodar du i princip som alla teknikprogram. Föreslår att du går Tekniklinjen då du behöver matematiken och fysiken först och främst för att klara dig med programmeringen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
OpeningTitles Skrivet 20 Oktober 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 20 Oktober 2011 (redigerat) Okej, har haft lite enkel fysik för 6orna men det har inget med kodning och göra tror jag. Aja tack för informationen ^^ Redigerat 20 Oktober 2011 av OpeningTitles Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 20 Oktober 2011 Rapport Dela Skrivet 20 Oktober 2011 För att komma in på ett gymnasie behöver du bara bra betyg i grundskolan. Om du söker in på nån linje där man utvecklar spel får du lära dig allt där, inga förkunskaper behövs. Om du vill ha ett försprång kan du börja lära dig programmering. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
OpeningTitles Skrivet 20 Oktober 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 20 Oktober 2011 (redigerat) Okej, men hur kan jag lära mig programmering typ lite smått i den här åldern som när jag lärde mig lite HTML när jag var 10 :D ? Redigerat 20 Oktober 2011 av OpeningTitles Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 20 Oktober 2011 Rapport Dela Skrivet 20 Oktober 2011 Om du kan engelska: http://www.thenewboston.com/ Välj Programming till vänster. Där finns tutorials för flera olika programmerings-språk. Vilket språk du ska välja får du kolla upp på egen hand, det första jag lärde mig var Java. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Encoder Skrivet 20 Oktober 2011 Rapport Dela Skrivet 20 Oktober 2011 Om du vill så kan du prova Python också, och i senare ålder prova C# osv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 20 Oktober 2011 Rapport Dela Skrivet 20 Oktober 2011 Det spelar inte så stor roll vad man väljer i början egentligen. Beroende på hur man ser det så har man tur om man sedan läser samma på gymnasiet. Om man lärt sig ett språk har man lärt sig programmering och kan då lära sig vilket språk som helst enklare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lander Skrivet 20 Oktober 2011 Rapport Dela Skrivet 20 Oktober 2011 Börja programmera hemma redan nu, det vinner du på. I gymnasiet lär man sig inte så mycket programmering, utan det är i högskolan du kommer lära dig på riktigt(eller hemma då). En i min klass känner en som just började ett program för spelprogrammering på högskolan och dem nötte igenom 3 av gymnasiets programmeringskurser på en vecka. Jämfört med att vi på gymnasiet har läst 2 kurser på 1.5 år. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.