Nazar Skrivet 18 Oktober 2011 Rapport Dela Skrivet 18 Oktober 2011 Ok, ja så här är min historia. Jag funderar på att sluta käka skräp mat och börja träna mer. Jag är inte i övervikt men jag vill ha en bra kroppsform. Jag har hört runt att styrketräna när man är 15 är dåligt. Som t.ex börja lyfta olika sorts vikter och så vidare. Det kan förstöra när du växer så när du växer klart sen i framtiden kommer du bli smal och helt enkelt kommer nog ha ont i armarna eller nåt sånt. Men vad jag hört att, man kan inte bygga upp en bra kropp på 15 års åldern, för att man inte har växt klart än. Men om jag börjar träna nu, kommer det bli bra i framtiden? Kommer jag ha till sist muskler, när jag har växt klart? Sen funderar jag bli vegetarian. Så vad tycker ni? Några åsikter och tips? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
5FJSKFJSKGJES Skrivet 18 Oktober 2011 Rapport Dela Skrivet 18 Oktober 2011 Nu ska jag skriva saker som jag är så duktig i.. eller inte. Men om man börjar styrketräna för hårt då man fortfarande växer så växer man inte lika mycket helt enkelt. Sen kan man säkert styrketräna en viss del.. Nä, nu låter jag någon ta över. Någon som kan något om detta.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
FreakyStyley Skrivet 18 Oktober 2011 Rapport Dela Skrivet 18 Oktober 2011 Om vegetarian delen: det är ju förfan något du själv ska komma fram till, känner du dig redo att ta steget? Själv skulle jag aldrig klara det, jag är alldeles för beroende av kött. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nazar Skrivet 18 Oktober 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 18 Oktober 2011 Om vegetarian delen: det är ju förfan något du själv ska komma fram till, känner du dig redo att ta steget? Själv skulle jag aldrig klara det, jag är alldeles för beroende av kött.Försöka är alltid kul, speciellt detta. Men ja, jag ska fundera över detta. Men angående bygga upp kroppen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Laserturken Skrivet 19 Oktober 2011 Rapport Dela Skrivet 19 Oktober 2011 Beror på vad du äter för kött. Kebab går ju inte alls och inte heller korv eller hamburgare. Men det är nog bäst att du tar lite av varje när du äter. Till exempel massor av massor av grönsaker och lite annat här och där. Jag kan inte så mycket om detta men det är vad jag tror. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Poesi Skrivet 19 Oktober 2011 Rapport Dela Skrivet 19 Oktober 2011 Jag tror rent spontant att styrketräning + vegetarianism är en dålig kombination. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Whore Skrivet 19 Oktober 2011 Rapport Dela Skrivet 19 Oktober 2011 Jag tror rent spontant att styrketräning + vegetarianism är en dålig kombination.Nej, det funkar till och med att vara vegan, grejen är bara att du måste följa en väldigt strikt kost för att lyckas. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 20 Oktober 2011 Rapport Dela Skrivet 20 Oktober 2011 Nu ska jag skriva saker som jag är så duktig i.. eller inte. Men om man börjar styrketräna för hårt då man fortfarande växer så växer man inte lika mycket helt enkelt. Sen kan man säkert styrketräna en viss del.. Nä, nu låter jag någon ta över. Någon som kan något om detta..Jag bara längtar tills dagen är här, då myten om att man stannar i längden med styrketräning dör! Tvärtom är det, du växer av fysisk aktivitet, det handlar dock om att göra det på rätt sätt. Överdriv inte påfrestningar på kroppen, öka belastning successivt. Utnyttja din egen kroppsvikt, att börja med armhävningar och klara det utan problem, är bättre än att direkt börja med bänkpress. Ät näringsrik mat, det är inte förbjudet att unna sig nån gång om månaden, man har rätten till det. Det är många som påbörjar ett nytt liv för seriöst direkt, men tröttnar efter första veckan eftersom formerna inte dykt upp. Drar du på gym, fråga om de kan gå igenom övningar med dig, ingår 1 timmes genomgång i dem flesta gymmen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Stakc Skrivet 20 Oktober 2011 Rapport Dela Skrivet 20 Oktober 2011 Innan du börjar träna så börja sköt kosten först, Och det med att man inte ska träna när man är under 15 är bara skitsnack, Man stannar inte av i växten. Om du vill bygga muskler så är det just i åldrarna 16-22 som du lättast lägger på dig muskler för det är då din testoproduktion är som högst. Och har du aldrig gymmat tidigare, Om du inte riktigt vet hur en övning fungerar som, Fråga då någon. För om du tränar fel som dom flesta 15åringarna gör nu för tiden så kommer du ångra dig riktigt mycket senare i livet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nazar Skrivet 20 Oktober 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 20 Oktober 2011 Jag bara längtar tills dagen är här, då myten om att man stannar i längden med styrketräning dör! Tvärtom är det, du växer av fysisk aktivitet, det handlar dock om att göra det på rätt sätt. Överdriv inte påfrestningar på kroppen, öka belastning successivt. Utnyttja din egen kroppsvikt, att börja med armhävningar och klara det utan problem, är bättre än att direkt börja med bänkpress. Ät näringsrik mat, det är inte förbjudet att unna sig nån gång om månaden, man har rätten till det. Det är många som påbörjar ett nytt liv för seriöst direkt, men tröttnar efter första veckan eftersom formerna inte dykt upp. Drar du på gym, fråga om de kan gå igenom övningar med dig, ingår 1 timmes genomgång i dem flesta gymmen.Jag har testat på gymmet förra veckan då det var gratis 2 gånger. Jag hade ingen genomgång eller nåt på övningar. Så detta behövs nog inte. Men om man lyfter olika tyngder, som typ träna styrkan. Är det för tidigt för mig? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Suicidans Skrivet 20 Oktober 2011 Rapport Dela Skrivet 20 Oktober 2011 Nej, det funkar till och med att vara vegan, grejen är bara att du måste följa en väldigt strikt kost för att lyckas.Ja, tofu är ju skitbra när man tränar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nomatic Skrivet 20 Oktober 2011 Rapport Dela Skrivet 20 Oktober 2011 Varför tror alla att man måste absolut styrketräna för att få en fin kroppsform? Räcker gott och väl med löpning och lite enkla styrkeövningar, men mest av allt att hålla en bra diet. Vegetarian frågan är något jag personligen tycker är urlöjligt, men om du vill bli det så kör på det. Finns inga hinder alls att vara vegetarian och träna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.