SNUFFINATOR Skrivet 21 Oktober 2011 Rapport Dela Skrivet 21 Oktober 2011 (redigerat) Är detta ett bra "schema" för 4 gånger om veckan på gymme - Måndag - triceps , ryggen och benen Onsdag - Biceps, bröstmusklerna och magen Fredag - tränar endast armarna söndag - nack och askelmusklerna (+mage) Är detta alls någolunda bra uppsatt? Kan va att benen ploppar bort då jag fokuserar mest på övre kroppen just nu. Redigerat 21 Oktober 2011 av Snuff Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 21 Oktober 2011 Rapport Dela Skrivet 21 Oktober 2011 (redigerat) Du borde köra lite lätt mage, rygg och/eller ben på passet där du bara hade tänkt köra armar. Då liknar det mitt schema som en kille som jobbar på gymmet hjälpte mig att få ihop. Tycker själv att det funkar bra. Ett tips är att köra varannan dag, alltså så att du tränar måndag, onsdag, fredag, söndag, tisdag, torsdag etc. istället för att köra både söndag och måndag. Väldigt bra, och skönt, att alltid ha en vilodag. Ursäkta för eventuell kass svenska då jag är sjukt trött och stressad just nu. ;) EDIT: Hade bytt plats på fredags- och söndagspasset, glömde säga det. Redigerat 21 Oktober 2011 av ReMemberMe Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nomatic Skrivet 21 Oktober 2011 Rapport Dela Skrivet 21 Oktober 2011 (redigerat) Blanda inte olika slags muskelgrupper med varandra. Du ska träna stenhårt armar, bröst och axlar t ex en dag. Nästa dag tränar du något helt annat, med tanke på att du kommer få träningsvärk. Redigerat 21 Oktober 2011 av Nomatic Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mumutio Skrivet 21 Oktober 2011 Rapport Dela Skrivet 21 Oktober 2011 (redigerat) Blanda inte olika slags muskelgrupper med varandra.Du ska träna stenhårt armar, bröst och axlar t ex en dag.Nästa dag tränar du något helt annat, med tanke på att du kommer få träningsvärk.Precis! Men jag skulle rekommendera att du till att börja med pratar med någon instruktör på gymet. Om du vet lika lite om hur du ska utföra övningarna som du vet om hur du ska lägga upp schemat är det stor risk att du skadar dig. Om du inte tränat över huvud taget förut skulle jag personligen rekommendera att du började ett halvår med att göra armhävningar, pull ups, sit ups och springa/cykla, samt läsa på internet och i böcker om styrketräning. Så att din kropp är någorlunda van vid träning innan du går in och börjar lyfta. Redigerat 21 Oktober 2011 av Mumutio Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nomatic Skrivet 21 Oktober 2011 Rapport Dela Skrivet 21 Oktober 2011 ^ This. Sen om du nu är 14 år så avråder jag dig från att styrketräna, fast ett seriöst gym skulle nog inte låta dig träna dig där pga din ringa ålder. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SNUFFINATOR Skrivet 21 Oktober 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 21 Oktober 2011 Jajja, tack tack. Har små-tränat över 1 år med tyndger hemma, tränat i gym kanske 4 månader. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 21 Oktober 2011 Rapport Dela Skrivet 21 Oktober 2011 ^ This.Sen om du nu är 14 år så avråder jag dig från att styrketräna, fast ett seriöst gym skulle nog inte låta dig träna dig där pga din ringa ålder.Vi får gymma 1 lektion i veckan på skoltid på stans största gym, vi får också köpa årskort på gymmet för halva priset via skolan. Så det där med att han inte får träna pga sin ålder tror jag inte stämmer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nomatic Skrivet 21 Oktober 2011 Rapport Dela Skrivet 21 Oktober 2011 Vi får gymma 1 lektion i veckan på skoltid på stans största gym, vi får också köpa årskort på gymmet för halva priset via skolan. Så det där med att han inte får träna pga sin ålder tror jag inte stämmer.Vet flera gym i min stad som inte tillåter personer under 16 år att träna där.Det finns ju ingen lag på detta utan att det är gymmets egna beslut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 21 Oktober 2011 Rapport Dela Skrivet 21 Oktober 2011 Vet flera gym i min stad som inte tillåter personer under 16 år att träna där.Det finns ju ingen lag på detta utan att det är gymmets egna beslut.Jo, fast menade mest att "fast ett seriöst gym skulle nog inte låta dig träna dig där pga din ringa ålder" inte riktigt stämmer. Finns seriösa gym med lägre åldersgränser. Formulerade dock mitt svar dåligt. ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Stakc Skrivet 22 Oktober 2011 Rapport Dela Skrivet 22 Oktober 2011 (redigerat) När du kör bröst så använder du även triceps och då kan det vara bra att köra bröst + triceps samma dag. Detsamma gäller med rygg, För när du kör rygg så tar det också bra i biceps och då blir det bra om du kör rygg + biceps samma dag. Sen ska man helst vänta 48timmar innan man kör samma muskelgrupp igen. Har du fler frågor är de ba skicka ett pm, Jag tränar 5/6ggr i veckan :) Måndag - Bröst + Triceps Tisdag - Axlar o traps Ondag - Vilodag Torsdag - Rygg + Biceps Fredag - Ben + Mage Så tycker jag du ska köra, Har själv kört så och funkar riktigt bra. Sen är du ledig över helgen så kroppen får vila. Redigerat 22 Oktober 2011 av Excitner Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mumutio Skrivet 22 Oktober 2011 Rapport Dela Skrivet 22 Oktober 2011 När du kör bröst så använder du även triceps och då kan det vara bra att köra bröst + triceps samma dag.Detsamma gäller med rygg, För när du kör rygg så tar det också bra i biceps och då blir det bra om du kör rygg + biceps samma dag. Sen ska man helst vänta 48timmar innan man kör samma muskelgrupp igen. Har du fler frågor är de ba skicka ett pm, Jag tränar 5/6ggr i veckan :) Måndag - Bröst + TricepsTisdag - Axlar o trapsOndag - VilodagTorsdag - Rygg + BicepsFredag - Ben + Mage Så tycker jag du ska köra, Har själv kört så och funkar riktigt bra.Sen är du ledig över helgen så kroppen får vila.Blir inte axlar/traps- dagen väldigt lätt jämfört med den du kör ben/mage? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Stakc Skrivet 22 Oktober 2011 Rapport Dela Skrivet 22 Oktober 2011 Blir inte axlar/traps- dagen väldigt lätt jämfört med den du kör ben/mage?Nej? Är ju både framsida, Baksida och mitten av axeln du kör, Och sen traps :) Tanken med att köra ben och mage är att om man kör knäböj som tar på hela benen och magen, Så är det bra att köra det tillsammans, Och svårt att köra andra övningar om man har träningsvärk i magen. Jo visst andra kanske tycker det upplägget är dåligt, Men jag tycker iaf det funkar bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.