Hoppa till innehåll

Mists Of Pandaria- Ny Expansion Avslöjad!


Guggo
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 50
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Pandor har väl funnits ett tag i warcraft-serien? Inte spelat den så noggrant. I stort sett allt som lagts på efter vanilla finns redan med i tidigare warcraft-spel om jag inte har fel.

de var mer av ett april skämt i WC3, men ja, de har funnits med
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Pandor har väl funnits ett tag i warcraft-serien? Inte spelat den så noggrant. I stort sett allt som lagts på efter vanilla finns redan med i tidigare warcraft-spel om jag inte har fel.

Ja, de fanns med lite kort. Den mest framträdande pandaren hittills är nog Chen Stormstout som fanns med som neutral hjälte i WC3.

 

http://www.wowwiki.com/Chen_Stormstout

 

Från början var Pandaren mest en "skoj-ras" som kom ur Samwise Didiers besatthet kring pandor. Dock så har Blizzard utvecklat Pandarens, deras lore och hela köret enormt mycket inför MoP.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...
  • 1 månad senare...

WotLK's PvE var relativt lätt, fast de hade maffiga raids som Ulduar och Icecrown Citadel med massa bossar.

 

Cata hade ett shyst start tier, med BWD, BoT etc men efter det så var det inget att hurra för. Bara 7 bossar i Firelands och sen bara 8 i Dragon Soul. För lite raids helt enkelt i Cata.

 

Sen är PvP så sjukt trasigt i Cata. Seriöst, Blizzard har helt slutat bry sig om PvP och det är bara värdelöst att ens försöka.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ulduar är nog den enda bra raiden jag kan komma på från WOTLK. Vissa av de andra raidsen var helt okej till en början, men ICC blev fan skittrist efter några runs, och när man visste att guilden skulle farma stället ett halvår-år framöver, då blev det jäkligt segt. Naxx ska vi inte prata om, efter första gången därinne så hade man ingen större lust att återvända.

Tycker dock inte att spelet måste bli svårare för att det ska bli roligare, men många bossfighter känns så extremt enformiga. Visst, kan mycket väl vara annorlunda i HC t.ex, personligen raidar jag inte aktivt längre, blir mest att man kör någon LFR då och då, och även fast det är meningen att bossarna ska vara lätta så får de gärna ha någon form av taktik, eller mekanism som gör dem unika. Första 4-6 bossarna i LFR är mest stå och sova + spamma rotationen, Deathwing är dock rätt skön. Som sagt, det behöver inte bli svårare, men roligare hade inte varit fel.

 

Som jag ser det kan MoP knappast bli sämre än WotLK eller Cata, så är väldigt taggad inför expansionet.

Och innan någon ställer den obligatoriska "varför spelar du om det suger?", gillar spelet i grund och botten, tycker bara inte att endgame är lika bra längre, och är inte lockad till att börja raida aktivt igen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker det ska bli najs med en ny expansion. Cata har verkligen inte varit dåligt på raid fronten tycker jag. Speciellt inte den första tiern (T11) som var riktigt rolig imo. Firelands däremot kanske inte var någon hit men det var fortfarande inte dåligt. DS är inte heller dåligt, bara att vissa bossar kanske är lite tråkiga. Jag tänker på dom sista 3 som känns mer som att slåss mot trash och inte själva bossen, men det glömmer man bort när man väl progressar på heroic.

 

Själv så tycker jag att vissa bossar borde ha varit lite svårare. Madness till exempel, som var skitlätt jämfört med spine, som inte heller var en så svår boss, inte ens i början. Spine var svår för att du behövde 2 shaman healers och en massa burst dps, men utanför det så var själva taktikerna eller fighten själv inte alls svår.

 

I vilket fall, Mop kommer säkert bli jättebra, och jag ser fram emot det!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...

Lite bump, men längtar verkligen till expansionet. Just nu har det blivit väldigt lite WoW, då det helt enkelt inte finns så mycket att göra. (Nu finns det egentligen massvis med saker att göra, bara att man inte riktigt gör det pga tråk)

Spelar relativt casual, min main har itlvl 390 vilket jag är nöjd med, har mer eller mindre fått allt från LFR och även allt från Valor, Har några alts jag kör LFR på en gång i veckan (varierar ofta, så kör bara LFR en gång i veckan, olika chars varje gång) och behöver väl egentligen inget gear där heller.

 

Ska bli kul med MoP, allt blir nytt igen, och ett expansion är oftast som roligast första året eller så. TBC är enda expansionet jag lirat som varit kul till slutet, men tror MoP kan bli bättre än både WotLK och Cata. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...