Hoppa till innehåll

Grand Theft Auto V


360Xbox
 Dela

Rekommendera inlägg

*Bättre AI - man kommer t.ex. se folk ta bussen till jobbet och sen se trädgårdsmästare och liknande göra sina jobb under dagen.

Även fast detta verkar vara en liten sak så tycker jag det här är fantastiskt, det gör att staden och människorna känns mer levande istället för att folk bara går runt och inte gör någonting.

Jag har börjat spela Mafia II och jag gillar att gå runt och titta på saker - folk som säljer tidningar, skoputsare som putsar skor, folk som reparerar fönster, osv. Det kommer att bli intressant att se i GTA V.

Redigerat av 360Xbox
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 75
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Även fast detta verkar vara en liten sak så tycker jag det här är fantastiskt, det gör att staden och människorna känns mer levande istället för att folk bara går runt och inte gör någonting.

Jag har börjat spela Mafia II och jag gillar att gå runt och titta på saker - folk som säljer tidningar, skoputsare som putsar skor, folk som reparerar fönster, osv. Det kommer att bli intressant att se i GTA V.

Jo jag håller med dig.

Detta är en dålig jämförelse med tanke på att spelet har några år på sig, men i San Andreas var det ganska upprepande.

Om man tutade på en kille så ställde han sig, gjorde han något med handen, och gick vidare.

 

GTA V blir nog en köp för mig, och jag brukar inte vara inne i GTA-spel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Även fast detta verkar vara en liten sak så tycker jag det här är fantastiskt, det gör att staden och människorna känns mer levande istället för att folk bara går runt och inte gör någonting.

Jag har börjat spela Mafia II och jag gillar att gå runt och titta på saker - folk som säljer tidningar, skoputsare som putsar skor, folk som reparerar fönster, osv. Det kommer att bli intressant att se i GTA V.

 

Det finns redan till viss del i IV,tex saxofonspelare som spelar för pengar,folk som sopar gatan,galna präster som står med bibeln i handen och predikar om undergången.

Men jag håller med dig!

 

jag gillar att mapen ska vara större än red dead redemption, gta san andreas och gta iv tillsammans

Jag skulle dock inte dra för stora växlar på det där(än) antagligen så är världen under vattenytan medräknad plus mycket odetaljerad ödemark tex öken.

 

I Nästan alla spel som har gigantiska "mapar" så blir detaljrikedomen lidande pga att storleken på kartan tar så mycket kraft.

Praktexemplet är Flight simulator,FS har antagligen större karta än alla andra tv och dataspel tillsammans men bortser man från flygplanet så är detaljerna rätt kassa.

 

Inte för att vara en glädjedödare men det är bättre att bli överraskad positivt än negativt.

Redigerat av Northwest
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det jag hoppas på mest är att de återskapar den enorma spelglädjen från San Andreas att även när man klarat Storyn så ville man fortsätta spela och göra andra saker i spelet.

Även om jag tyckte GTA IV var ett mycket bra spel på många sätt, så dog spelet för mig när jag hade varvat det. Inte samma utbud av sidosaker som i San Andreas, och själva miljön blev rätt enformig då det saknades variation.

 

Förhoppningsvis blir GTA V ett spel som tar det bästa från GTA IV och San Andreas, och gör något fint av det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
  • 3 månader senare...
 Dela

×
  • Skapa ny...