Mosa1nagant Skrivet 27 Oktober 2011 Rapport Dela Skrivet 27 Oktober 2011 (redigerat) Hej. Jag har länge tänkt på att uppdatera mitt grafik-kort, men jag vet inte vad jag ska kolla efter så att grafik-kortet "passar" min dator, dvs. att den funkar. Intel® Core i7 CPU 860@ 2.80 GHz 6 GB ram. DDR3 64-bit OS Jag vet att jag förmodligen kommer att behöve uppdatera mitt nätagg, jag undrar om ni kan ge mig förslag på vilka grafik-kort jag kan skaffa, den får kosta cirka 5000 men den ska kunna klara av battlefield på minst high eller medium (ultra är dock det jag vill). Redigerat 27 Oktober 2011 av Mosa1nagant Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 27 Oktober 2011 Rapport Dela Skrivet 27 Oktober 2011 Vad har du för grafikkort nu? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mosa1nagant Skrivet 27 Oktober 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 27 Oktober 2011 ATI Radeon HD 5570, ganska uselt grafikkort. Spelar det nån roll nu när jag vill ha en annan? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 27 Oktober 2011 Rapport Dela Skrivet 27 Oktober 2011 Ne. Övriga delar lät bra så jag tänkte om kortet du hade redan var bra. Om du vill ha något prisvärt ska du köpa GTX560Ti för 2000kr. Sen finns GTX570 för 3000kr och GTX580 för 4000kr. Personligen tycker jag att 5000kr är alldeles för mycket för ett grafikkort och att höga inställningar på spel är overrated. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mosa1nagant Skrivet 27 Oktober 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 27 Oktober 2011 (redigerat) Ok, tack för snabbt svar, allt är bra med min PC utom grafikkortet, jag kan inte ens köra SC2 på medium. Bara en fråga till, hur visste du vilka grafikkort jag kunde ha? Finns det nåt man kollar på? Skulle vilja lära mig det, även om det inte är svårt. Tack för tipsen iaf, kommer nog köpa GTX570 om det verkar bra. Redigerat 27 Oktober 2011 av Mosa1nagant Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 27 Oktober 2011 Rapport Dela Skrivet 27 Oktober 2011 Det finns flera olika standarder för exempelvis RAM-minnen eller processorer som måste stämma för att de ska passa i datorn. Men alla grafikkort använder idag samma standard vid namn PCI-E. Sålänge datorn inte är över 5 år gammal behöver man inte oroa sig för att ett grafikkort inte ska passa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fhux Skrivet 30 Oktober 2011 Rapport Dela Skrivet 30 Oktober 2011 Använder själv en 570, klarar nästan alla spel på maxat utan större problem. Om du nu vill vara säker på ultra på BF3 kanske du kan behöva något högre, det vet jag inget om eftersom att jag inte har spelet. Däremot tror jag inte ultra är så mycket bättre än high. Du borde klara dig på en 570, det är ett riktigt bra kort. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Distinction Skrivet 30 Oktober 2011 Rapport Dela Skrivet 30 Oktober 2011 Använder själv en 570, klarar nästan alla spel på maxat utan större problem. Om du nu vill vara säker på ultra på BF3 kanske du kan behöva något högre, det vet jag inget om eftersom att jag inte har spelet. Däremot tror jag inte ultra är så mycket bättre än high. Du borde klara dig på en 570, det är ett riktigt bra kort. eehhm... Skillnaden = rätt stor faktiskt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fhux Skrivet 31 Oktober 2011 Rapport Dela Skrivet 31 Oktober 2011 Jaså verkligen? Läste på en och annan hemsida att det mesta handlade om några skillnader i ljuset osv. Nå, om du nu vill punga ut med de pengarna för att ett ensamt spel ska se bättre ut, GTX 570 - 590. Dyrt men bra. Jag är dock med WASD på denna, att lägga ut 5000 spänn på utseendet på ett spel är ganska så overrated. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.