Hoppa till innehåll

Hjälp Mig Att Hitta Grafik-kort


Mosa1nagant
 Dela

Rekommendera inlägg

Hej.

 

Jag har länge tänkt på att uppdatera mitt grafik-kort, men jag vet inte vad jag ska kolla efter så att grafik-kortet "passar" min dator, dvs. att den funkar.

 

Intel® Core i7 CPU 860@ 2.80 GHz

 

6 GB ram. DDR3

 

64-bit OS

 

Jag vet att jag förmodligen kommer att behöve uppdatera mitt nätagg, jag undrar om ni kan ge mig förslag på vilka grafik-kort jag kan skaffa, den får kosta cirka 5000 men den ska kunna klara av battlefield på minst high eller medium (ultra är dock det jag vill).

Redigerat av Mosa1nagant
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ne. Övriga delar lät bra så jag tänkte om kortet du hade redan var bra. Om du vill ha något prisvärt ska du köpa GTX560Ti för 2000kr. Sen finns GTX570 för 3000kr och GTX580 för 4000kr.

 

Personligen tycker jag att 5000kr är alldeles för mycket för ett grafikkort och att höga inställningar på spel är overrated.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ok, tack för snabbt svar, allt är bra med min PC utom grafikkortet, jag kan inte ens köra SC2 på medium.

 

Bara en fråga till, hur visste du vilka grafikkort jag kunde ha? Finns det nåt man kollar på? Skulle vilja lära mig det, även om det inte är svårt.

 

Tack för tipsen iaf, kommer nog köpa GTX570 om det verkar bra.

Redigerat av Mosa1nagant
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det finns flera olika standarder för exempelvis RAM-minnen eller processorer som måste stämma för att de ska passa i datorn. Men alla grafikkort använder idag samma standard vid namn PCI-E. Sålänge datorn inte är över 5 år gammal behöver man inte oroa sig för att ett grafikkort inte ska passa.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Använder själv en 570, klarar nästan alla spel på maxat utan större problem.

Om du nu vill vara säker på ultra på BF3 kanske du kan behöva något högre, det vet jag inget om eftersom att jag inte har spelet. Däremot tror jag inte ultra är så mycket bättre än high.

 

Du borde klara dig på en 570, det är ett riktigt bra kort.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Använder själv en 570, klarar nästan alla spel på maxat utan större problem.

Om du nu vill vara säker på ultra på BF3 kanske du kan behöva något högre, det vet jag inget om eftersom att jag inte har spelet. Däremot tror jag inte ultra är så mycket bättre än high.

 

Du borde klara dig på en 570, det är ett riktigt bra kort.

 

eehhm... Skillnaden = rätt stor faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jaså verkligen?

Läste på en och annan hemsida att det mesta handlade om några skillnader i ljuset osv.

 

Nå, om du nu vill punga ut med de pengarna för att ett ensamt spel ska se bättre ut, GTX 570 - 590. Dyrt men bra.

Jag är dock med WASD på denna, att lägga ut 5000 spänn på utseendet på ett spel är ganska så overrated.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...