↗ till inläggetI Sverige har jag fattat att det är mer som ett "stöd" för de som protesterar på "riktigt" på t.ex. Wall Street.
Jaha, ok. Folk får väl göra vad de vill med sin fritid antar jag...
Det är omöjligt att generalisera dem på Wall Street eftersom de är så många och det finns både de som är verkligt insatta och de som inte är det.
Ja, såklart. Jag bara skrev om intrycket jag har fått (främst via internet då, eftersom jag inte är i New York). Även om det antagligen skulle vara mer nytta/lämpligt att protestera utanför någon av de gigantiska onda företagens högkvarter. Det är inte på Wallstreet den där en procenten de tjafsar om sitter.
Men jag antar att Wallstreet används för att folk tänker "Wallstreet->Ekonomi->Stora företag".
Jag skulle tro att i USA och liknande länder är det en hel del som protesterar för att de inte vet något annat, de har en låg socioekonomisk status och därmed sällan någon god utbildning eller tillgång till information.
Vilket är det jag talade om innan. Folk protesterar för att de "inte vet bättre" (i brist på en bättre formulering). De protesterar för att alla andra gör det.
Eftersom USA har en verklig arbetslöshet på ca 14% så tror jag att en hel del är där för att de inte har något arbete och inga möjligheter att göra något annat.
Vadå "inga möjligheter att göra något annat"? Du menar att de inte har möjligheter att göra något annat än att protestera? Det är väl klart att dom har. Det är väl antagligen det tänket som gör att de fortfarande är arbetslösa. Att skrika på Wallstreet får man inga jobb på.
Nej, inte alls. Jag förstår bara inte varför man använder en kille vars mål var att döda en massa människor och instifta en katolsk regim i Storbritannien som symbol. Det är ju knappast så att Guy Fawkes var en särskilt bra kille. Och dessutom...merchandise från en hollywoodfilm? Kej...