Luxaxix Skrivet 9 November 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 9 November 2011 Ja, absolut.Låna 100k, fixa ditt körkort. Och du framstår som en bilförare som hamnar i grupp 2 (något som jag själv kommit på), bilförare i grupp 2 är inget positivt, du förstår nog säkert vad jag menar. Hursomhelst, det krävs inte många extra km över max hastighetsgräns för en person som precis fått körkort för att bli av med det igen. När polisen vinkar in dig på vägrenen för att du har kört för snabbt så kan du likaväl lämna över körkortet direkt. Grattis, nu har du en skuld på 100k och en bil du inte ens kan köra. :)Nåja, du framstår inte som en lämplig bilförare, så skaffa inte en bil och absolut inte ett körkort. Det finns tillräckligt med idioter på vägen, vi behöver inte ytterligare en till.Lol Har för det första inte tänkt att låna 100k, och definitivt inte av någon bank etc. Vad jag vet så kan inte polisen särbehandla folk i snygga bilar, men det kanske finns någon lag som styrker detta. För det första så kör jag mycket säkrare, lugnare och mer försiktigt än både mina föräldrar och mina kompisar som har körkort.För det andra så har jag inga planer på att "busköra", d.v.s åka och sladda i centrum och på parkeringar, som jag har många vänner som gör. Om jag vill sladda så gör jag det på skogsvägarna hemma, som är helt otrafikerade.Dessutom kör jag aldrig för fort i stad eller tätbebyggt område, eller för den delen på motorväg. De enda vägarna jag bryter mot hastighetsgränserna är där de är löjligt låga, t.ex. 70 på de breda raka landsvägarna ned till stan.Dessutom har jag aldrig SMS:at eller pratat i telefon bakom ratten som jag antar att ca 85% av vardagsbilisterna har gjort.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nomatic Skrivet 10 November 2011 Rapport Dela Skrivet 10 November 2011 Så du räknar med skatt och försäkring med inköpspriset? Hur tänkte du där? Om du har tänkt att ha bilen i minst 5-10 år så måste du ju räkna med det också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Luxaxix Skrivet 10 November 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 10 November 2011 Så du räknar med skatt och försäkring med inköpspriset? Hur tänkte du där? Om du har tänkt att ha bilen i minst 5-10 år så måste du ju räkna med det också.Första gången är dyrast jämfört med min inkomst, eller hur man nu ska säga.. Eftersom jag inte har någon annan inkomst än studiebidraget nu så är ju 10´000 i skatt och försäkring, men nästa år när jag ska betala det igen så har jag ju fast arbete och då är det ju inte lika stor del av inkomsten, d.v.s. inte lika mycket att oroa sig för. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.