Hoppa till innehåll

Appcheck


laynus
 Dela

Rekommendera inlägg

Appcheck


Appcheck är en helt ny hemsida med syftet att samla alla gratis appar/program från dom större ställena (Android market, Appstore), men också program till Windows och Mac. Och göra dom lätt tillgängliga att söka efter på en och samma sida.

Sidan kommer bygga på att användarna skickar in tips som sedan godkänns av moderatorer på sidan. Till en början kommer det ligga 20-50 appar/program i systemet. Men just nu har inte det kommit igång än, då sök funktionen och nerladdnings systemet inte är klart!

Just nu skulle jag behöva kritik rent design mässigt.

Notera att sidan fungerar bäst i nyare webbläsare, då sidan kör css3 och HTML5 teknik delvis!

Appcheck

Göra lista
Fixa iphone ikonen på startsidan.
Sök funktion
Profil system
Forum
Registrering
Ny logo

EDIT: Sidan funkar nu, blev lite fel med uppkopplingen till databasen! Redigerat av laynus
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Spontant fick jag en positiv känsla över den lyckade enkelheten. Dock skulle det absolut inte vara något fel på att minska textstorleken på innehållet, samt lägga in lite radavstånd eftersom det ser väldigt tajt ut. Sedan bör du lägga in topp-/botten-padding på innehållet i "Logga in"-rutan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Spontant fick jag en positiv känsla över den lyckade enkelheten. Dock skulle det absolut inte vara något fel på att minska textstorleken på innehållet, samt lägga in lite radavstånd eftersom det ser väldigt tajt ut. Sedan bör du lägga in topp-/botten-padding på innehållet i "Logga in"-rutan.

Fixade lite av det du sa. Och jag förminskade innehållet några px.

 

Ser det bra inne på ut inne på kategorierna med?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det låter som ett konstigt program. SQL-wrappers ska automatiskt escape'a input från användaren. Den "kollar" alltså inte om det är SQL-injection utan skickar in det i databasen filtrerat och oskadligt. XSS-skyddet låter däremot bättre. Att exempelvis ändra alla echo till en metod som gör om html till > osv.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det låter som ett konstigt program. SQL-wrappers ska automatiskt escape'a input från användaren. Den "kollar" alltså inte om det är SQL-injection utan skickar in det i databasen filtrerat och oskadligt. XSS-skyddet låter däremot bättre. Att exempelvis ändra alla echo till en metod som gör om html till > osv.

Jag ser nu vad jag kör, det heter Netsparker community editon, fungerar bra enligt mig då den skannar av hela sidan och hittar många typer av attack vägar.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...