Hoppa till innehåll

Speldator Budget


Hayna
 Dela

Rekommendera inlägg

8k är enligt mig det mest prisvärda datorköpet idag. Synd bara att hårddiskarna blivit dyra.

 

Se till att välja GTX560Ti.

Fast 6950 2GB är ett bättre val för det priset om han inte ska ha montering. Kanske inte lika prisvärt, men har han pengarna tycker jag att han ska köra på det istället.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om man har 7-8k tycker jag man ska köpa det däremellan som är mest prisvärt och framtidssäkert. Jag köpte ATI för 3 år sen då jag använde windows och har idag fått krångla en massa för att de inte stödjer Linux. Det är mitt starkaste argument till att välja nvidia men jag förstår att de flesta här inte bryr sig om det. Jag skulle inte heller gjort det för 3 år sen.

 

Köp GTX560Ti och spendera de 500kr du får över på glass eller något.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

På benchmarks så presterar tillochmed 560 ti bättre än 9650

Inte i spel iaf, 6950 presterar bättre då. Vet inte hur det är när det gäller andra saker.

 

Om nu du (TS i detta fall) köper 6950 bör du välja 2GB verionen. Den är mer framtidssäker då tex BF3 har visat att 1GB i räcker länge till.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...