Proccito Skrivet 1 Juli 2012 Rapport Dela Skrivet 1 Juli 2012 Square-dance- musik. Country-musik som svänger :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nissebils Skrivet 2 Juli 2012 Rapport Dela Skrivet 2 Juli 2012 Pulsfire Ezreal Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Draghguggwhor Skrivet 4 Juli 2012 Rapport Dela Skrivet 4 Juli 2012 this: http://www.sweclockers.com/nyhet/15616-slu...u-nej-till-acta Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Suicidans Skrivet 4 Juli 2012 Rapport Dela Skrivet 4 Juli 2012 inb4 en ny lag med nytt namn men med samma syfte Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Draghguggwhor Skrivet 4 Juli 2012 Rapport Dela Skrivet 4 Juli 2012 inb4 en ny lag med nytt namn men med samma syftefortfarande ett steg i rätt riktining. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Suicidans Skrivet 4 Juli 2012 Rapport Dela Skrivet 4 Juli 2012 Självklart. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Proccito Skrivet 5 Juli 2012 Rapport Dela Skrivet 5 Juli 2012 (redigerat) Jag har Toppkommentaren på den här video'n på youtube. Redigerat 5 Juli 2012 av Proccito Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 9 Juli 2012 Rapport Dela Skrivet 9 Juli 2012 Jag har Toppkommentaren på den här video'n på youtube.Väldigt originellt du. OnT: Att jag äntligen har beställt mina datordelar! =D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Suicidans Skrivet 9 Juli 2012 Rapport Dela Skrivet 9 Juli 2012 Vad blev det för delar till slut då? :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Draghguggwhor Skrivet 9 Juli 2012 Rapport Dela Skrivet 9 Juli 2012 Att jag fick hem mitt vattenblock till min cpu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 28 Juli 2012 Rapport Dela Skrivet 28 Juli 2012 Jag har som några vet en formel för att beräkna solintensiteten här i Göteborg. Den är byggd dels på mina kunskaper om solens effekt, jordens avstånd till solen samt jordens rotation och Göteborgs placering på den. Sen har jag korrigerat formeln med vad jag har gissat är atmosfären/årstiderna som ändrar absorberar en del solljus med mätningar från förra året. Så idag när jag tittade närmare på min mätdata från 21 Juli fick såg jag det här: En till synes perfekt kurva som inte har påverkats av dåligt väder eller liknande, då hade den varit mer taggig som t.ex. denna från 19 juli: http://i50.tinypic.com/e0gy3d.png. Varje linje motsvarar 100 Wh/m2. Så min tanke var att om min formel stämmer så bör kvoten på det observerade max-värdet (800) och det på förhand beräknade maxvärdet vara väldigt nära 1. kvoten jag fick ut var 1.009512, vilket är helt fantastiskt nära och stärker mina antaganden att den här formeln är väldigt väldigt exakt. Helt otroligt faktiskt hur jag kan pricka så rätt med endast mätdata från förra året. Hade en annan bra mätpunkt 18 Juli också men inte lika bra som jag fick 0.998475 på. Sådant rycker upp mig mängder. Att jag har lyckats ta fram en formel som väldigt precist kan förutsäga en del av framtiden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Easton Skrivet 28 Juli 2012 Rapport Dela Skrivet 28 Juli 2012 Porr rycker upp mig. Ja, bokstavligen också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.