Mattios Skrivet 28 November 2011 Rapport Dela Skrivet 28 November 2011 Hej, jag ska nu köpa ett nytt ram till min dator eftersom jag endast har 2 gig medan alla andra delar är helt ok. Hur mycket skulle ni rekommendera i ram ifall jag ska spela bf3 och greja lite med video redigering. Tror ni jag klarar mig med 6 gig eller är det lika bra att kasta in 8 när man ändå är igång? Undrar också vart ni brukar köpa ert ram minne? Vilken sida har fortfarande helt ok priser ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 28 November 2011 Rapport Dela Skrivet 28 November 2011 Skulle ändå vilja veta vad du har för delar mer. Bara för säkerhets skull, så att du inte sitter på DDR2. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gustafii Skrivet 29 November 2011 Rapport Dela Skrivet 29 November 2011 Ja, berätta gärna lite mer så vi vet vad som passar med mera. Skulle dock köra på 8 gig iaf även om 6 gig räcker i nästan alla fall. Om du kollar ifall detta från http://www.proshop.se/RAM.htm passar så tror jag dock att det kan passa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Distinction Skrivet 1 December 2011 Rapport Dela Skrivet 1 December 2011 Om ditt moderkort stödjer minnen så som 8gb, kör på det, minnena är sjukt billiga just nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Encoder Skrivet 2 December 2011 Rapport Dela Skrivet 2 December 2011 Köp 12gb skulle jag säga. Billigt just nu och det blir mer och mer behövande. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Distinction Skrivet 16 December 2011 Rapport Dela Skrivet 16 December 2011 Köp 12gb skulle jag säga. Billigt just nu och det blir mer och mer behövande. 12gb? Det skulle då var 3x4 minnen, bättre köra på 16gb om man ändå ska upp till 12. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 16 December 2011 Rapport Dela Skrivet 16 December 2011 12gb? Det skulle då var 3x4 minnen, bättre köra på 16gb om man ändå ska upp till 12.Dessutom kan man inte använda Multi-channel om man har ojämt antal ram-stickor. Tror det funkar så i alla fall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DDDD Skrivet 22 December 2011 Rapport Dela Skrivet 22 December 2011 Dessutom kan man inte använda Multi-channel om man har ojämt antal ram-stickor. Tror det funkar så i alla fall.T.ex 1366 har ju dock triple channel, alltså man måste ha ram i multipler av 3 för att det ska funka. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Distinction Skrivet 22 December 2011 Rapport Dela Skrivet 22 December 2011 T.ex 1366 har ju dock triple channel, alltså man måste ha ram i multipler av 3 för att det ska funka.Jo, men nu vet vi inte vilket moderkort han har. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.