WASD Skrivet 12 December 2011 Rapport Dela Skrivet 12 December 2011 Jesper, är du helt säker på att du inte skapade denna tråd för att skoja med oss? Din sida är ihopslängd på fem minuter utan något som helst eftertanke. Kombinationen av färger, bilder och placering av olika element är högst osammanhängande. Det finns ingen tema i det du visar oss. Däremot finns det ett klart budskap i vad Nomatic säger, och jag hoppas att jag lyckats vidarutveckla det. Gör om, gör rätt.En nybörjare kan inte mycket bättre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Njugen Skrivet 12 December 2011 Rapport Dela Skrivet 12 December 2011 (redigerat) En nybörjare kan inte mycket bättre.Självklart. Jag ville bara vara elak Jesper, det du kan göra är att i fortsättningen kolla lite på hur du lägger upp din sida. Det behöver inte se professionellt ut, men det ska synnas att du faktiskt har en tanke med den, att du framför ditt innehåll på ett sätt som är användarvänligt och som ger läsaren en bild av ditt tema. I det här fallet är det en sida för din server. Passar det? Finns det tillräckligt med information? I det här fallet skulle jag skriva en kort presentation. På din Minecraft-sida har du slängt ihop en ruskigt bred textbild med hjälp av en standardscript i Gimp, en sådan är något som varken representerar Minecraft eller sidans innehåll på ett bra sätt. Det den istället gör är att den frågar oss läsare vad du egentligen tänkte när du skapade den... så vad och hur tänkte du? En annan sak som jag skulle vilja säga är att länkar till externa sidor bör öppnas i ett nytt fönster. Du vill väl att läsaren stannar på din sida? I övrigt, fixa till färgvalet och centrera gärna innehållet. De flesta av oss använder breda skärmar nuförtiden. Gällande din Counter-Strike sida, gör klart den. Om en del av din sida inte är klar, undvik att länka till den när du lägger upp allt annat, eller gör klart den innan du ber om feedback. Redigerat 12 December 2011 av Njugen Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JJespeRR Skrivet 12 December 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 12 December 2011 Uppdaterat Cs sidan, Cs slängde ihop den bara innan jag ska sova nu. Men vad tycker ni mer jag ska ha på sidan? Ni skriver ju bara allt saknas, men vad är det isåfall som saknas? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Organism Skrivet 13 December 2011 Rapport Dela Skrivet 13 December 2011 Snälla, "för fan" Centrera allting. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JJespeRR Skrivet 13 December 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 13 December 2011 Prövat att fixa lite http://nybo.wasd.nu/dev/ men det gick inte så bra.. Kanske någon som skulle kunna vilja hjälpa mig lite? :blush: :cry: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nomatic Skrivet 13 December 2011 Rapport Dela Skrivet 13 December 2011 Prövat att fixa lite http://nybo.wasd.nu/dev/ men det gick inte så bra..Kanske någon som skulle kunna vilja hjälpa mig lite? :blush: :cry:Du har ju tagit kod rakt av. Tro fasiken att det inte blev bra eftersom du inte vet t ex vilka divar som gör vad.Herre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CooLzlAy3r99 Skrivet 13 December 2011 Rapport Dela Skrivet 13 December 2011 Prövat att fixa lite http://nybo.wasd.nu/dev/ men det gick inte så bra..Kanske någon som skulle kunna vilja hjälpa mig lite? :blush: :cry:Bra att du kopierar kod rakt av. Du kommer inte komma någonstans alls. Stressa inte, lär dig först HTML tills du kan det flytande. Börja sedan med CSS och sist PHP. Visst, det kommer ta en jävla tid, men det är värt det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JJespeRR Skrivet 14 December 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 14 December 2011 Har nu fixat lite på "Dev" hemsidan.. http://nybo.wasd.nu/dev/ Hur blev det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CooLzlAy3r99 Skrivet 14 December 2011 Rapport Dela Skrivet 14 December 2011 Har nu fixat lite på "Dev" hemsidan..http://nybo.wasd.nu/dev/ Hur blev det?Fin position på bannern. Samt diggar jag menyn, hur mycket tid har du lagt ner på den? 30 sek? Förbättre den rejält säger jag bara. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JJespeRR Skrivet 14 December 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 14 December 2011 Tycker du jag ska börja köra på "dev" som vanliga nybo.wasd.nu istället? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 14 December 2011 Rapport Dela Skrivet 14 December 2011 Den gigantiska bakgrundsbilden tar för lång tid att ladda. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Organism Skrivet 14 December 2011 Rapport Dela Skrivet 14 December 2011 Kolla det här! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.