cubone Skrivet 6 December 2011 Rapport Dela Skrivet 6 December 2011 Hej! Vi har som läxa att skriva en uppsats om kugghjulet både vad man har det till och dennas historia. Skulle uppskatta om jag kunde få några länkar till någon bra sida FÖRUTOM WIKIPEDIA! Tack i förväg. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Muggebigge Skrivet 6 December 2011 Rapport Dela Skrivet 6 December 2011 Varför inte wikipedia? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
cubone Skrivet 6 December 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 6 December 2011 För att jag har kollat där. och för att jag vill ha någon annan källa än alla andra... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 6 December 2011 Rapport Dela Skrivet 6 December 2011 www.google.com Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Proccito Skrivet 6 December 2011 Rapport Dela Skrivet 6 December 2011 Varför inte wikipedia?för att wikipedia kan vem som hellst skriva.Det är ett ställe att börja på, men man bör även ha andra hemsidor och jämföra Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Luxaxix Skrivet 7 December 2011 Rapport Dela Skrivet 7 December 2011 www.google.com Finns ingen information om Kugghjul på Google vad jag vet... för att wikipedia kan vem som hellst skriva.Det är ett ställe att börja på, men man bör även ha andra hemsidor och jämföraTill skillnad från vilka andra sidor, som är helt modererade av anställda? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Proccito Skrivet 7 December 2011 Rapport Dela Skrivet 7 December 2011 Finns ingen information om Kugghjul på Google vad jag vet...Till skillnad från vilka andra sidor, som är helt modererade av anställda?Som sagtAtt börja söka på wikipedia kan man göra.Men att ta allt från wikipedia är inte att lita på Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 7 December 2011 Rapport Dela Skrivet 7 December 2011 Kolla vad wikipedia använt för källor och använd dem :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 7 December 2011 Rapport Dela Skrivet 7 December 2011 kolla om du hittar något med google schoolar. Tror inte du får så bra träffar på svenska men antar att du itne orkar läsa vetenskapliga artiklar som dessutom är på engelska för det är fan inte kul. http://scholar.google.se/scholar?hl=sv&...o=&as_vis=0 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Luxaxix Skrivet 8 December 2011 Rapport Dela Skrivet 8 December 2011 Som sagtAtt börja söka på wikipedia kan man göra.Men att ta allt från wikipedia är inte att lita påVarför inte? Wikipedia är modererat av hundratals bottar, och av tusentals volontärer, något som ingen annan sida än NE själva kan stå för. Att informationen dessutom är bättre och fylligare på wikipedia gör det till en klar 1:a på faktasidor. Men eftersom NE inte är gratis finns det enligt mig inget alternativ som är säkrare än Wikipedia, och därför gör Wikipedia till den enda sidan som är vettig att söka information på. Nu snackar jag såklart om Grundskola och Gymnasie, när det kommer till högskola är kraven på källor lite mer, och du bör göra intervjuer och liknande för att säkerställa information. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 8 December 2011 Rapport Dela Skrivet 8 December 2011 (redigerat) Wikipedia har en sanningshalt på ca 90% på sitt innehåll, vilket jag personligen anser är tillräckligt för det allra mesta, t.o.m. för högskolerelaterat. Sen att högskolan inte håller med är en annan sak. EDIT: Den enda källan man behöver (förutom källor från wikipedia), är den som stödjer mitt påstående här ovan. Redigerat 8 December 2011 av Dave37 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 16 December 2011 Rapport Dela Skrivet 16 December 2011 Hittade en informativ video som du skulle kunna använda. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.