Hoppa till innehåll

Låtrekommendationer


Poesi
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 24
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

 

Så. Jävla Bra. Fyra minuter och 32 sekunder ren kärlek.

Tom Waits är skitbra.. Gillar du låten Martha så kommer du nog att gilla San Diego serenade, Time, Falling Down och Downtown Train.

Det är ju några riktigt sköna klassiker det där.

Moneybrother har gjort en svensk version av Downtown train som är väldigt bra:

http://open.spotify.com/track/6Wdzc3NtAjJc0xdywhIUXS

 

I nuläget lyssnar jag på White Lies.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Vill rekommendera bandet The Grateful Dead. Riktigt bra faktiskt!

 

 

 

"The Grateful Dead was an American rock band formed in 1965 in the San Francisco Bay Area. The band was known for its unique and eclectic style, which fused elements of rock, folk, bluegrass, blues, reggae, country, improvisational jazz, psychedelia, and space rock, and for live performances of long musical improvisation."

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vill rekommendera Roy Orbison. Han spelar rock/country/folk (typ), och enligt Elvis och Bono (och mig) så hade han världens bästa och mest unika sångröst. Bee Gees frontman beskrev hans röst som "the voice of God" och Dwight Yoakam (amerikansk singer/songwriter) sa att Orbison lät som "the cry of an angel falling backward through an open window". Han hade dock inte bara en fantastisk röst på fyra oktav, utan han var även en fantastisk låtskrivare!

 

 

Det är även lite fantastiskt att han lyckas förmedla sitt budskap, all känsla och genomföra sin show trots att han i stort sätt står still med sin gitarr hela tiden, med solglasögon och helt vanliga svarta kläder. Allt kommer genom rösten.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har dyrkat Roy Orbison ett tag. :P

Olyckligtvis är, fastän han gjort väldigt mycket, de flesta av hans låtar relativt tråkiga. Men rösten... galet bra. Jag gillar verkligen Travelin' Wilburys, mycket för att deras musik enligt m ig är bättre än Roy Orbisons egna och att man därmed kan uppskatta hans röst mer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
 Dela

×
  • Skapa ny...