sebzeek Skrivet 30 December 2011 Rapport Dela Skrivet 30 December 2011 hejsan allihopa jag vill ha två operrativsystem på min dator Jag har en widows 7 dator och vill ha windows xp ochså så hur gör man då? väldigt tacksam för hjälp! :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 30 December 2011 Rapport Dela Skrivet 30 December 2011 Du måste ha flera partitioner och hårddiskar. Sen är det bara att köra i en XP skiva och välja att du vill installera den på den tomma partitionen. Jag kör Linux och XP på det här sättet och det funkar felfritt. När jag startar datorn väljer jag vilket OS jag vill använda. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
sebzeek Skrivet 30 December 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 30 December 2011 Du måste ha flera partitioner och hårddiskar. Sen är det bara att köra i en XP skiva och välja att du vill installera den på den tomma partitionen. Jag kör Linux och XP på det här sättet och det funkar felfritt. När jag startar datorn väljer jag vilket OS jag vill använda.Okej men hur skaffar jag en till partion ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 30 December 2011 Rapport Dela Skrivet 30 December 2011 Jag har bara gjort det i samband med formatering men programmet "partition magic" eller gparted borde kunna göra det utan att förlora data. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Distinction Skrivet 2 Januari 2012 Rapport Dela Skrivet 2 Januari 2012 Brukar det inte gå att göra en partition I självaste installations programmet? Har för mig man kunde det med XP. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 2 Januari 2012 Rapport Dela Skrivet 2 Januari 2012 Jo, men då måste man också formatera om den redan existerande partitionen. Finns avancerade verktyg som de jag nämnt som skapar nya partitioner utan att förlora data. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Distinction Skrivet 3 Januari 2012 Rapport Dela Skrivet 3 Januari 2012 Jo, men då måste man också formatera om den redan existerande partitionen. Finns avancerade verktyg som de jag nämnt som skapar nya partitioner utan att förlora data.Surt... Men det är antagligen lättare med verktygen som du nämner. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raosmaosen Skrivet 3 Januari 2012 Rapport Dela Skrivet 3 Januari 2012 När vi endå är på detta området skulle jag kunna använda mitt windows 7 på flera datorer utan att det klagar på att det är falsk?, Nu är detta ett windows 7 home premium 64-bit retail. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Distinction Skrivet 3 Januari 2012 Rapport Dela Skrivet 3 Januari 2012 När vi endå är på detta området skulle jag kunna använda mitt windows 7 på flera datorer utan att det klagar på att det är falsk?, Nu är detta ett windows 7 home premium 64-bit retail.Retail betyder att man kan använda den på flera datorer, men inte hur många som helst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raosmaosen Skrivet 3 Januari 2012 Rapport Dela Skrivet 3 Januari 2012 typ 3-4 va? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Distinction Skrivet 4 Januari 2012 Rapport Dela Skrivet 4 Januari 2012 Typ, men vi säger att du gör ett byta av moderkort, då kommer du behöva en ny licens. för mobo = dator i denna principen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.